SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KER: reklama GSK o szczepieniu przeciw rotawirusom nie wywołuje strachu

Telewizyjny spot, w którym firma farmaceutyczna GSK Commercial zachęcała do szczepienia dzieci przeciw rotawirusom, nie wywołuje poczucia lęku i nie wzbudza strachu - uznała Komisja Etyki Reklamy.

KER zajmowała się skargą na reklamę telewizyjną firmy GSK Commercial, w której promowano szczepienie dzieci przeciw rotawirusom. Zdaniem skarżącej osoby reklama jest oparta na wzbudzaniu strachu rodziców. „Nie edukuje w zakresie skutków ubocznych i niepożądanych odczynów poszczepiennych” - napisano w skardze.

Przedsyawiciele GSK w odpowiedzi na zarzuty zwrócili przed KER uwagę przede wszystkim na to, że kampania, którą zaskarżono ma na celu budowanie w społeczeństwie świadomości istnienia zakażeń rotawirusowych, powikłań z nimi związanych, a także wiedzy o metodach dotyczących zapobiegania lub możliwości zmniejszenia takich powikłań. „Przekaz sformułowany w kampanii jest utrzymany w pozytywnych barwach z łagodną muzyką i spokojnym, wyważonym tonem osoby, która wypowiada się o tym temacie. W ocenie GSK, w przedmiotowej kampanii nie występują jakiekolwiek elementy budzące strach czy też lęk. Kampania była poprzedzona przeprowadzonymi przez GSK badaniami rynkowymi, które wykazały, że treść przekazu w kampanii jest postrzegana, jako delikatna i przyjemna” - argumentowali przedstawiciele GSK.

 

Podkreślili również, że reklama nie zawiera wskazania na konkretną szczepionkę, ponieważ wskazywanie konkretnej szczepionki nie jest ani celem ani treścią przekazu formułowanego w kampanii (na rynku istnieją dwie szczepionki przeciwko rotawirusom wydawane z przepisu lekarza, przy czym o zastosowaniu danej szczepionki decyduje wyłącznie lekarz do którego należy poinformowanie rodziców o dostępnych preparatach oraz w uzgodnieniu z nimi dokonanie wyboru konkretnej szczepionki w oparciu o badanie dziecka oraz dane z charakterystyki produktu leczniczego). W ich ocenie reklama nie nakłania do szczepień, a jedynie wskazuje problem i źródła informacji, podaje komunikat: „Zapytaj lekarza o doustne szczepienie, można je podać jedynie w pierwszych miesiącach życia” oraz zawiera odesłanie do strony internetowej powstrzymajrotawirusy.pl, na której również znajdują się informacje dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych.

Komisja Etyki Reklama uznała, że chociaż spot ma na celu propagowanie pożądanych społecznie zachowań, to jest on jednocześnie związany z promocją reklamodawcy i przedmiotu jego działalności. Stwierdziła, że spot nie narusza dobrych obyczajów i nie wywołuje lęku lub poczucia strachu.

Dołącz do dyskusji: KER: reklama GSK o szczepieniu przeciw rotawirusom nie wywołuje strachu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl