Nowy szef HBO ostro o Netfliksie: "nie mają marki"
Powołany na nowego szefa stacji HBO Bob Greenblatt skrytykował swojego konkurenta, platformę Netflix. - Oni nie mają marki. To tylko miejsce, gdzie dostajesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica - powiedział.
W tym tygodniu Bob Greenblatt zastąpił na stanowisku CEO i prezesa HBO Richarda Plepler, który rządził stacją od 2013 roku.
Według amerykańskich mediów, Plepler miał odejść z powodu konfliktu z szefostwem AT&T, do którego należy HBO. Menadżer miał być niechętny próbom wciągnięcia stacji w walkę z Netflixem opartą na większej ilości wyprodukowanych treści. Plepler sądził, że konkurować można jedynie jakościowymi produkcjami, a większość produkcji konkurenta się do nich nie zalicza.
Netflix "nie ma marki"
Okazuje się, że krytyczny stosunek do Netflixa i jego strategii rozwoju podziela także nowy szef HBO. W wywiadzie dla NBC News Bob Greenblatt powiedział, że Netflix "nie ma marki. To tylko miejsce, gdzie znajdujesz wszystko - jak w Encyklopedii Britannica". Dodał, że model biznesowy Netflixa sprawdza się świetnie, ale tylko jeśli celem jest "dotarcie do jak największej liczby odbiorców na świecie".
Warto odnotować, że krytycznie o Netflixie wypowiadał się już rok temu prezes AT&T. Randall Stephenson nazwał konkurencję "Walmartem serwisów streamingowych" (Walmart to największa amerykańska sieć supermarketów).
HBO planuje w tym roku pokazać widzom około 150 godzin oryginalnych treści wideo.
Dołącz do dyskusji: Nowy szef HBO ostro o Netfliksie: "nie mają marki"