T-Mobile Polska przy spadku wpływów zwiększył zysk, ma 281 tys. więcej abonentów
W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska zanotował spadek przychodów o 4,5 proc. do 1,612 mld zł oraz wzrost zysku EBITDA AL o 3,4 proc. do 423 mln zł. Liczba klientów operatora zwiększyła się o 215 tys. do 10,908 mln.
W skali roku liczba klientów oferty prepaidowych T-Mobile Polska zmalała z 3,541 do 3,474 mln, natomiast liczba abonentów wzrosła z 7,152 do 7,343 mln.
- To już trzeci rok z rzędu, w którym T‑Mobile sukcesywnie buduje swoją bazę klientów. W tym czasie nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 918 tysięcy. W samym trzecim kwartale br. baza klientów abonamentowych wzrosła o 60 tysięcy, przy utrzymaniu rekordowo niskiego wskaźnika odejść Churn na poziomie 0,7 proc. - wylicza Andreas Maierhofer, prezes firmy.
Pod koniec czerwca br. operator wprowadził do sprzedaży nowe oferty abonamentowe Magenta 1, które oprócz usług mobilnych obejmują m.in. internet światłowodowy i dostęp do Netflixa. jest świadczony przez T-Mobile przede wszystkim na sieci światłowodowej Orange Polska.
- Od momentu wprowadzenia na rynek naszych pakietów konwergentnych Magenta 1 obejmujących pełen wachlarz usług telekomunikacyjnych dla domu oraz wyselekcjonowanej rozrywki najwyższej jakości, którą dają nam partnerstwa strategiczne z największymi dostawcami na świecie, widzimy systematyczny wzrost zainteresowania tą częścią naszej oferty. Dotychczasowe wyniki w tym obszarze pozwalają nam pozytywnie patrzeć na przyszłość rozwoju naszych usług konwergentnych - dodaje Andreas Maierhofer.
Ofertę Magenta 1 wspierają szeroko zakrojona kampania reklamowa, w jej obecnej odsłonie występuje Sonia Bohosiewicz.
T-Mobile podkreśla, że coraz większą część obsługi klientów prowadzi w internecie. Z drugiego na trzeci kwartał liczba klientów obsłużonych na platformach społecznościowych Facebook, YouTube, Instagram i LinkedIn zwiększyła się o ponad 110 proc. Już co trzeci klient indywidualny operatora regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, korzysta z aplikacji Mój T‑Mobile pozwalające na samodzielne zarządzanie i sprawdzanie usług i pakietów, kontrolowanie płatności i zmienianie wybranych ustawień konta.
Z drugiej strony liczba połączeń do biura telefonicznej obsługi klientów zmniejszyła się w ciągu roku o 4 proc.
93 proc. transmisji danych w sieci LTE
Telekom podał, że w trzecim kwartale br. ilość danych przesłanych przez jego klientów w internecie mobilnym była o 50 proc. wyższa niż rok wcześniej. Natomiast ilość danych w sieci LTE wzrosła aż o 200 proc., co jest związane z rosnącą popularnością smartfonów obsługujących ten standard. Już ponad 93 proc. transmisji danych w sieci T-Mobile odbywa się jest technologii LTE.
Operator informuje, że przez minione 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40 proc. (jest już 8 520 stacji z CA), z czego 2 250 stacji obsługuje agregację wszystkich czterech pasm, na których telekom świadczy internet mobilny LTE.
Wzrost zysku dzięki optymalizacja kosztów
Przychody T-Mobile Polska wyniosły w minionym kwartale 1,612 mld zł, po spadku o 4,5 proc. w skali roku. Natomiast zysk EBITDA AL (AL czyli after lease, po uwzględnieniu kosztów leasingu) zwiększył się o 3,4 proc. do 423 mln zł, a marża EBITDA z 24,2 do 26,2 proc.
- Podobnie jak w poprzednich kwartałach podjęliśmy decyzję o koncentracji nie tylko na stronie przychodowej, ale także na optymalizacji kosztów, co pozwoli zwiększyć dochodowość oraz wygenerować środki na potrzeby przyszłych inwestycji - komentuje Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.
- Podjęta jeszcze pod koniec 2018 r. decyzja o ograniczeniu naszego zaangażowania w sprzedaż hurtową terminali zaowocowała lekkim spadkiem przychodów w trzecim kwartale, ale tym samym poprawiliśmy strukturę przychodów dzięki zaangażowaniu w bardziej zyskowne przedsięwzięcia biznesowe. Uzyskany w efekcie wzrost EBITDA AL jest zgodny z naszymi oczekiwaniami - podkreśla.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska przy spadku wpływów zwiększył zysk, ma 281 tys. więcej abonentów