T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play
Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.
W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.
T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).
Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).
Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.
Orange aktualnie prowadzi kampanię, w której reklamuje się jako „sieć numer 1 dzięki Wam”, zaś Play w reklamach z udziałem aktora Piotra Adamczyka promuje usługę telewizyjną Play Now.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 978 506 198 zł | 1 112 769 624 zł | 13,7 |
KINO ŚWIAT | 299 445 559 zł | 369 634 260 zł | 23,4 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 287 729 291 zł | 332 350 716 zł | 15,5 |
UNILEVER POLSKA | 251 843 238 zł | 324 785 051 zł | 29 |
ORANGE POLSKA | 346 869 192 zł | 313 858 152 zł | -9,5 |
T-MOBILE POLSKA | 172 905 615 zł | 231 537 078 zł | 33,9 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 196 170 693 zł | 218 582 219 zł | 11,4 |
P4 | 226 099 133 zł | 214 011 754 zł | -5,3 |
FERRERO POLSKA | 166 248 016 zł | 207 780 717 zł | 25 |
NESTLE POLSKA | 188 577 933 zł | 193 245 750 zł | 2,5 |
Razem | 16 282 600 544 zł | 17 260 966 728 zł | 6 |
Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play