SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play

Przez pierwsze siedem miesięcy br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc. W tym czasie wydatki reklamowe T-Mobile, Unilevera, Ferrero i Kino Świat zwiększyły się dużo bardziej, swoje budżety ograniczyli z kolei Orange i P4.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły w skali roku o 6 proc., do 17,3 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na wsparcie swoich marek przeznaczyła w omawianym okresie ponad 1,1 mld zł. To 13,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z czołówki największych reklamodawców kilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły wydatki czterech marketerów: T-Mobile Polska, Unilever Polska, Ferrero Polska i Kino Świat.

T-Mobile zwiększył swoje nakłady o 33,9 proc. - do 231,5 mln zł, zaś Unilever - o 29 proc., do 324,8 mln zł. Operator komórkowy obecnie prowadzi kampanię wizerunkową, w której Patrycja Kazadi zachęca do pracy w tej firmie. Ferrero wydało o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. (207,8 mln zł), a dystrybutor filmowy Kino Świat – o 23,4 proc. więcej (369,6 mln zł).

Wartość reklam sklepów Lidl wzrosła w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 15,5 proc., do 332,4 mln zł. Koncern Procter&Gamble wydał w tym roku 218,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a Nestle Polska – 193,2 mln zł (2,5 proc. więcej).

Z czołówki największych 10 reklamodawców mediów pozainternetowych tylko dwie firmy zredukowały budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 9,5 proc., do 313,9 mln zł, zaś spółka P4, operator sieci Play - o 5,3 proc., do 214 mln zł.

Orange aktualnie prowadzi kampanię, w której reklamuje się jako „sieć numer 1 dzięki Wam”, zaś Play w reklamach z udziałem aktora Piotra Adamczyka promuje usługę telewizyjną Play Now.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2015

I-VII 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

978 506 198 zł

1 112 769 624 zł

13,7

KINO ŚWIAT

299 445 559 zł

369 634 260 zł

23,4

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

287 729 291 zł

332 350 716 zł

15,5

UNILEVER POLSKA

251 843 238 zł

324 785 051 zł

29

ORANGE POLSKA

346 869 192 zł

313 858 152 zł

-9,5

T-MOBILE POLSKA

172 905 615 zł

231 537 078 zł

33,9

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

196 170 693 zł

218 582 219 zł

11,4

P4

226 099 133 zł

214 011 754 zł

-5,3

FERRERO POLSKA

166 248 016 zł

207 780 717 zł

25

NESTLE POLSKA

188 577 933 zł

193 245 750 zł

2,5

Razem

16 282 600 544 zł

17 260 966 728 zł

6

Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Unilever, Ferrero i Kino Świat dużo więcej na reklamy, w dół Orange i Play

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oleg
niezły wzrost w t mobile, sporo ostatnio inwestują, nie tylko w reklamę, ale też w jakość obsługi, np. nie doliczając dodatkowych opłat do abonamentów, oby im się to opłaciło, bo naprawdę z rozmachem działają!
odpowiedź
User
jack
zgadzam się, że TM ostatnio prężnie działa, wydatki na reklamę widać, bo ostro promują abonamenty bez nadprogramowych dopłat, zatrudnili trochę celebrytów i jeszcze obieli kilka patronatów, np. nad OFFem.
odpowiedź