„Taniec z Gwiazdami 5” stracił 340 tys. widzów, ale będzie kolejna edycja
Piątą edycję „Tańca z Gwiazdami” oglądało średnio 2,89 mln widzów, o 340 tys. osób mniej niż trzecią odsłonę widowiska emitowana wiosną ub.r. Polsat w czasie nadawania show był jednak liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 26,44 mln zł.
„Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” nadawany był w Polsacie w piątki o godz. 20.05, w okresie od 4 marca do 13 maja br. Średnia oglądalność wszystkich dziesięciu odcinków piątej edycji show wyniosła 2,89 mln widzów, co przełożyło się na 19,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek widowiska. Obejrzało go 3,04 mln widzów.
Oglądalność odcinek po odcinku
Odcinek | Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
1 | 04-03-2016 | 20:07 - 22:24 | 2 856 323 | 18,42% |
2 | 11-03-2016 | 20:06 - 22:08 | 3 004 968 | 19,52% |
3 | 18-03-2016 | 20:07 - 22:07 | 2 985 182 | 19,52% |
4 | 01-04-2016 | 20:07 - 22:06 | 2 839 764 | 17,86% |
5 | 08-04-2016 | 20:06 - 21:59 | 2 603 323 | 16,97% |
6 | 15-04-2016 | 20:07 - 22:05 | 2 938 911 | 19,75% |
7 | 22-04-2016 | 20:06 - 22:06 | 2 817 648 | 19,21% |
8 | 29-04-2016 | 20:07 - 22:00 | 2 837 022 | 20,20% |
9 | 06-05-2016 | 20:07 - 22:01 | 2 921 546 | 21,24% |
10 | 13-05-2016 | 20:07 - 22:11 | 3 036 144 | 21,41% |
Średnio: | 2 886 204 | 19,35% |
Dla porównania, trzecią odsłonę „Tańca z Gwiazdami” w Polsacie, emitowaną w piątki o 20.05 w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 3,23 mln osób, przy udziale wynoszącym odpowiednio 21,50 proc. oraz 15,01 proc. Oznacza to, że show stracił 340 tys. widzów.
Z kolei czwartą edycję, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło 3,38 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,12 proc. i 15,23 proc.
Polsat w czasie emisji tanecznego formatu cały czas zajmował pierwsze miejsce w całym rynku telewizyjnym. Druga lokata należała do TVN, który nadawał wtedy filmy w paśmie „Superkino”, co dało mu 13,40 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP2 (gł. „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”; 11,39 proc.), a czwarte - TVP1 (gł. kroniki sportowe, „Pogodę”, serial „Zagadka hotelu Grand” i filmy fabularne; 9,17 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej to TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Oglądalność na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat - Taniec z Gwiazdami 5 | 2 886 204 | 19,35% | 751 021 | 13,35% |
TVN | 1 999 447 | 13,40% | 1 233 052 | 21,91% |
TVP2 | 1 699 633 | 11,39% | 557 069 | 9,90% |
TVP1 | 1 367 319 | 9,17% | 339 229 | 6,03% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków wokół piątej edycji widowiska wyniosły 26,44 mln zł. Dla porównania, trzecia seria z reklam przyniosła 29 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kryształową Kulę „Tańca z Gwiazdami 5” zdobyła Anna Karczmarczyk, tańcząca w parze z Jackiem Jeschke.
Telewizja Polsat zdecydowała o kontynuacji show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Szóstą edycję programu zobaczymy jesienią br. Wiadomo też, że stacja w jesiennej ramówce pokaże również szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”.
Dodajmy, że w kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc
Dołącz do dyskusji: „Taniec z Gwiazdami 5” stracił 340 tys. widzów, ale będzie kolejna edycja
A oglądalność leci... 13,35% w komercyjnej - ten wynik pokazuje, że Terentiew ze swoim kółeczkiem wzajemnej adoracji nie mają pomysłu na programing Polsatu. Więcej ploteczek pani dyrektor ze swoimi powierniczkami, mniej pracy - widać efekty ;)