Technologia w służbie planety - Digitree Group i Diwu
W każdej sekundzie, na świecie na śmietnik trafia tona ubrań… Rewolucyjne rozwiązania, które proponują polskie sklepy internetowe, dają drugie życie używanej odzieży. Digitree Group, grupa kapitałowa będąca partnerem w biznesie dużych brandów, znalazła sposób na podniesienie konwersji w e-sklepie, przy równoczesnym zadbaniu o planetę. Jak?
Diwu i Updiwu, dwie polskie marki z portfolio partnerów Digitree Group wchodzą na rynek e-commerce z innowacyjnym pomysłem upcyklingu. Celem upcyklingu jest przetworzenie używanych ubrań w taki sposób, aby nowe produkty były równie atrakcyjne, a przy tym ekologiczne.
Jak jednak zamienić ambitną ideę w konkretne rozwiązanie technologiczne, z którego skorzysta klient? Celem Digitree Group było stworzenie spersonalizowanego kreatora ubrań online, w którym klient sam zaprojektuje nowy wygląd swoich noszonych już rzeczy. - Stworzyliśmy rozwiązania, które ułatwiły i przyspieszyły klientom proces przerabiania ubrań. Odradziliśmy też naszemu Partnerowi dotychczasowe, nieefektywne rozwiązania, co przyczyniło się do spójności obu sklepów - mówi Mateusz Jeżyk Head Of Business Development z Digitree Group. - Aby sprzedaż w sklepie Diwu funkcjonowała płynnie, musieliśmy zintegrować się z systemem magazynowym Partnera, aby nowe ceny i rozmiary ubrań automatycznie aktualizowały się na stronie sklepu. W tym celu wykorzystaliśmy oprogramowanie PrestaShop 1.7, a wdrożone przez nas spersonalizowane rozwiązania przyspieszyły składanie zamówienia.
Wdrożenie to nie wszystko
Zastosowane rozwiązanie pozwoliło zrealizować założenia projektu, w tym wdrożenie indywidualnych funkcjonalności. Jednocześnie zrealizowano drugi cel, którym było połączenie sklepu z systemami reklamowymi. Oferowana przez Diwu w Polsce usługa jest nowatorska, dlatego jej wprowadzenie wymagało wsparcia marketingowego. - Gdy sprzedajemy produkt lub usługę jeszcze nieznaną na rynku, musimy najpierw stworzyć potrzebę, aby później móc na nią odpowiedzieć - kontynuuje Jeżyk. - Dlatego do realizacji naszego celu biznesowego używamy narzędzi budujących świadomość marki. W strategii e-commerce 360°, czyli w kompleksowym podejściu do marketingu internetowego, ważne jest, żeby z odpowiednim komunikatem docierać do osób znajdujących się na wszystkich poziomach lejka sprzedażowego.
Diwu, jako etyczna marka, posiadająca certyfikat GOTS, jest świadoma, jak odpowiedzialny jest to projekt, który dodatkowo musi nadążać za innowacjami. - Dzięki Digitree Group, projekt nabrał nowoczesności w kwestii e-commerce. Nowatorskie i autorskie kreatory do personalizacji odzieży zostały stworzone przez Digitree Group w sposób intuicyjny i przyjazny w obsłudze - podsumowuje Katarzyna Ślęzak, Co-founder UPDIWU, DIWU, KNKKANAKA
Strategia marketingowa zwiększa sprzedaż o 30%
Dla marki z branży fashion posiadającej dochodowy e-sklep, która jest aktywna w kanałach reklamowych, przychodzi czas na maksymalne zwiększenie konwersji. W działaniach e-commerce klasyczny media mix to dopiero początek drogi, której celem jest rozwój sprzedaży. Strategia komunikacji, kreacja, angażująca treść czy też reklama masowa (ATL) mogą znacznie wpłynąć na skuteczność działań mediowych. - Każda aktywność marketingowa powinna opierać się na strategii – radzi Dominika Dycha, Head of Business Development w Digitree Group - Nasze doświadczenia pokazują, że podejście 360° do e-commerce zwiększa efektywność działań od 15 do nawet 30%., a kluczem jest właśnie szeroko pojęta strategia.
Dołącz do dyskusji: Technologia w służbie planety - Digitree Group i Diwu