„Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Przyjaciółki” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od listopada ub.r. do kwietnia br.
W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,03 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,12 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,09 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,08 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,92 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,13 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,41 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,12 proc. czytelników, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,95 proc.
>>> „Tele Tydzień” liderem tygodników w Polsce (Top 68)
Wirtualnemedia.pl |
listopad 2012 - kwiecień 2013 |
listopad 2011 - kwiecień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
28,03% |
31,15% |
Życie na Gorąco |
17,09% |
16,86% |
Chwila dla Ciebie |
14,08% |
13,92% |
Angora |
11,13% |
11,54% |
Newsweek |
8,12% |
8,17% |
Auto Świat |
6,46% |
6,38% |
Wprost |
5,95% |
6,28% |
Polityka |
5,47% |
5,91% |
Twoje Imperium |
4,87% |
5,01% |
To & Owo |
4,61% |
4,47% |
Na Żywo |
4,45% |
4,46% |
kropka tv |
3,96% |
- |
Gość Niedzielny |
3,94% |
3,70% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,71% |
3,81% |
Rewia |
3,01% |
3,05% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,69% |
2,94% |
Teleprogramy |
2,67% |
3,51% |
Motor |
2,56% |
2,83% |
Świat & Ludzie |
2,55% |
2,13% |
Super TV |
2,35% |
2,95% |
Przekrój |
2,18% |
2,80% |
Tele Max |
1,40% |
1,46% |
Sieci |
1,26% |
- |
Teraz |
1,20% |
- |
Forum |
1,11% |
1,21% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,67% |
0,72% |
Tygodnik Siedlecki |
0,65% |
0,73% |
Panorama Leszczyńska |
0,50% |
0,37% |
Gazeta Regionalna |
0,49% |
0,66% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,47% |
0,46% |
MM Moje Miasto |
0,45% |
0,51% |
City |
0,24% |
0,24% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik |
0,17% |
0,22% |
Jarmark |
0,15% |
0,34% |
Teraz Opole |
0,05% |
- |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,60 proc. respondentów, czyli o 0,82 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,03 proc. do 13,44 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,56 pkt. proc. i wyniosło ono 12,91 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,70 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl |
listopad 2012 - kwiecień 2013 |
listopad 2011 - kwiecień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Pani Domu |
14,60% |
15,42% |
Przyjaciółka |
13,44% |
15,03% |
Tina |
12,91% |
14,47% |
Naj |
11,70% |
- |
Viva |
10,02% |
10,49% |
Gala |
9,17% |
9,45% |
Z Życia Wzięte |
8,14% |
8,55% |
Party Życie Gwiazd |
7,01% |
7,02% |
Tele Świat |
5,30% |
5,45% |
Show |
4,67% |
- |
Takie jest Życie |
3,75% |
3,76% |
Sukcesy i Porażki |
3,19% |
3,07% |
Świat Seriali |
3,19% |
3,58% |
Bravo |
2,79% |
2,86% |
Bravo Sport |
2,10% |
2,18% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,09% |
1,64% |
Grazia |
1,79% |
- |
Relaks |
1,39% |
1,75% |
TV14 |
1,20% |
1,10% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia 2013 roku do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie listopad 2012 - styczeń 2013 - „Sieci”. Natomiast w listopadzie 2012 roku nie był badany dwutygodnik „Grazia”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” najchętniej czytanymi tygodnikami