Tomasz Lis tworzy cosnowego.pl. 'Opiniotwórczo i za darmo'
Swój serwis informacyjno-publicystyczny Tomasz Lis przygotowuje wspólnie z firmą NextWeb. Strona ruszy na początku 2012 r., a na razie działa jej wizytówka pod adresem cosnowego.pl.
Serwis przygotowywany przez Tomasza Lisa i NextWeb Media ma mieć charakter informacyjno-publicystyczny i zawierać tylko treści wysokiej jakości. - Chcemy pokazać, że w polskim internecie jest miejsce na dobre, jakościowe dziennikarstwo i realną debatę społeczną - przekonywał Lis podczas prezentacji na Forum IAB.
Strona będzie zajmować się nie tylko polityką, lecz również gospodarką, kulturą, nauką czy sportem. Z każdej z tych dziedzin swoje teksty ma zamieszczać po kilku wybitnych specjalistów: polityków, biznesmenów, artystów i sportowców. Tomasz Lis deklaruje, że serwis będzie apolityczny i chętnie zamieści komentarze np. prawicowych polityków. - Z tym że będziemy przestrzegać zasad tolerancyjności i otwartości prezentowanych poglądów - zastrzega.
- Skoro oglądalność telewizyjnych serwisów informacyjnych i sprzedaż gazet, szczególnie w Polsce, ale również na całym świecie, od dłuższego czasu spada, to nie znaczy, że zmniejszają się potrzeby informacyjne ludzi, tylko że znajdują oni informacje w internecie - uzasadnia Lis. - Jednak do sieci nie przeniosło się jeszcze dziennikarstwo wysokiej jakości. Nagród branżowych nie dostają dziennikarze internetowi, ani nawet nie są do nich nominowani. Ale w najbliższym czasie bardzo dobrzy dziennikarze też trafią do internetu, bo za odbiorcami przechodzą tam też pieniadze wydawane przez reklamodawców - opisuje.
PMPG, wydawca "Wprost", którego redaktorem naczelnym jest Tomasz Lis, nie ma nic przeciwko jego zaangażowaniu w ten projekt, ponieważ Lis odpowiada tylko za papierowe wydanie tygodnika, a serwis wprost24.pl ma osobną redakcję.
Technologiczną obsługą serwisu będzie się zajmować firma NextWeb Media, do której należy m.in. sieć blogów technologicznych Blomedia, a także strony ABCzdrowia.pl i Patenting.pl. - W przygotowywanym portalu będą publikowane zarówno teksty, jak i materiały wideo - mówi nam Marcin Barciński, CEO firmy. - Według obecnych założeń wszystkie treści będą darmowe i nie będą oferowane innym mediom. Jeszcze nie jest natomiast przesądzone, czy użytkownicy będą mogli zakładać i prowadzić blogi - dodaje.
Tomasz Lis zastrzega, że jest bardziej narratorem i patronem tego serwisu, natomiast nie będzie jego redaktorem naczelnym. - Oczywiście od czasu do czasu będę pisywał i pojawiał się na stronie, ale nie będę operacyjnie nią zarządzał - dodaje. Nazwisko redaktora naczelnego portalu ma zostać ogłoszone w najbliższym czasie.
Projektem zarządza spółka Glob360, którą Tomasz Lis założył z NextWeb Media oraz hinduskim biznesmenem Nipunem Guptą. Zgodnie z danymi z KRS Lis ma w tej spółce45 proc. udziałów, NextWeb Holding (zarejestrowany w Luksemburgu właściciel NextWeb Media) - 40 proc. (jego właściciele to m.in. byli menedżerowie Trader Classifieds Media), a pozostałe 15 proc. należy do radcy prawnego Roberta Jędrzejczyka. Prezesem Glob360 jest Aleksandra Karasińska, z którą Lis pracował razem w TVN i Polsacie, a która teraz jest jego zastępczynią we "Wprost".
Serwis ma ruszyć za 10-11 tygodni, czyli na początku przyszłego roku. Na razie działa tylko jego wizytówka - pod adresem cosnowego.pl. Będą tam zamieszczane na bieżąco informacje o przygotowywaniu i starcie serwisu.
Na jaką popularność serwisu liczą jego twórcy? - Skoro największa polski dziennik opiniotwórczy, „Gazeta Wyborcza” sprzedaje się średnio w ok. 250 tys. egzemplarzy, to nasz serwis może mieć 500 tys., a może nawet 800 tys. stałych użytkowników - mówi Tomasz Lis. - Na pewno nie zamierzamy się ścigać z portalami takimi jak Onet czy Wirtualna Polska, bo to zwyczajnie, mówiąc językiem bokserskim, nie ta sama kategoria wagowa - zaznacza.
Projekt cosnowego.pl ma trzech udziałowców. Oprócz Tomasza Lisa są nimi: Adam Płona z firmy Next Web i Robert Jędrzejczyk.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis tworzy cosnowego.pl. 'Opiniotwórczo i za darmo'