Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.
W 2010 roku polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 17,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe Trójki i RMF FM, za to mniejsze wpływy zanotowały niektóre stacje Eski.
Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w ub.r. wpływy reklamowe polskich stacji radiowych wyniosły 2,4 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), co oznacza wzrost o 17,4 proc. w porównaniu do 2009 roku. Dominujące zdecydowanie pod tym względem RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) zarobiły z reklam, odpowiednio, o 29,7 i 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły też stacje Polskiego Radia: Trójka zarobiła 40,8 proc. więcej, a Jedynka – 20,1 proc. więcej niż w 2009 roku.
Z kolei niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska (Grupa Radiowa Time) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych, za to inne – minimalne spadki. I tak Eska Warszawa zarobiła 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Łódź – 4,2 proc. więcej. Natomiast wpływy Eski Wrocław był o 0,9 proc., a Eski Trójmiasto – o 3,3 proc. mniejsze niż w 2009 roku.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
2010 | 2009 | |
RMF FM | 670 321 544 zł | 517 001 512 zł |
Radio ZET | 509 542 062 zł | 453 156 270 zł |
Program 3 Polskiego Radia | 76 579 540 zł | 54 392 865 zł |
Eska Wrocław | 55 550 876 zł | 56 058 794 zł |
Eska Warszawa | 47 899 100 zł | 44 983 450 zł |
Eska Poznań | 42 728 371 zł | 44 807 070 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 34 805 781 zł | 32 779 383 zł |
Eska Trójmiasto | 32 572 644 zł | 33 689 890 zł |
Eska Łódź | 31 938 298 zł | 30 649 938 zł |
Program 1 Polskiego Radia | 30 512 845 zł | 25 396 955 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 402 579 512 zł | 2 045 531 827 zł |
Dołącz do dyskusji: Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.