SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TV4 i Radio ZET nadały najwięcej reklam w 2009 roku

TV4 wśród stacji telewizyjnych, a Radio ZET wśród rozgłośni radiowych wyemitowały w ubiegłym roku stosunkowo najwięcej reklam – wynika z danych KRRiT. Natomiast rzadziej niż w 2008 roku programy były przerywane reklamami w Polsacie i radiowej Trójce.

W ubiegłym roku w TV4 reklamy stanowiły 16,78 proc. całości programu, czyli o 0,66 proc. więcej niż w 2008 roku – pokazują dane AGB Nielsen Media Research opracowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Wśród największych stacji tylko Polsat wyemitował stosunkowo mniej (o 0,44 proc.) reklam niż rok wcześniej. KRRiT podkreśla spory wzrost udziału reklam w programie w TVP 1 (o 2,35 proc.) i TVP 2 (o 1,88 proc). „W 2009 roku utrzymała się tendencja polegająca na zbliżaniu się nadawców do dopuszczalnego limitu reklam w godzinie emisji programu (12 minut) i udziału reklam w dziennym czasie nadawania (15 proc.), a w przypadku reklamy nadawanej łącznie z telesprzedażą – 20 proc.” – czytamy w komunikacie instytucji.

Z kolei wśród najważniejszych stacji radiowych najczęściej program przerywało reklamami Radio ZET. Jednak udział spotów w programie jako jedyne z głównych nadawców zwiększyło nieznacznie – o 0,15 proc. – RMF FM. Dane dotyczące rynku radiowego KRRiT uzyskała od samych stacji.

Dołącz do dyskusji: TV4 i Radio ZET nadały najwięcej reklam w 2009 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
W&W
wszystko zależy od ceny reklamy i oglądalności. Jeżeli stacje tak jak TVN maja wysoka oglądalność to reklamy są droższe i jest ich mniej aniżeli taki polsat, gdzie reklamy są tanie i leci wszystko jak leci...a w 2009 roku. TVN zarobił ponad 2mld przychodów. Brawo!
odpowiedź
User
benek
Bądź co bądź w Radiu ZET w piątki i soboty w trakcie dwugodzinnego programu ZET Dance, jest tylko jedna krótka, może półminutowa reklama, a tak leci sama muza, a co jakiś czas odzywa się DJ.
odpowiedź
User
Nana
Radio ZET puszcza zdecydowanie mniej reklam niż puszczało dawniej i teraz chyba RMF jest w tym liderem bo jak przypadkowo gdzieś usłysze to nie moge uwierzyć że ZETka jest pod tym względem... A i czwórka trochę rzeczywiście reklam za dużo puszcza ale polsat wcale nie mniiej jak można zauważyć.
odpowiedź