TVN CNBC stracił ponad połowę widzów, a Polsat News prawie podwoił widownię
W lipcu br. kanały TVP Info i TVN 24 miały więcej widzów niż rok wcześniej, ale spadł ich udział w rynku. Natomiast Polsat News podniósł swoją oglądalność niemal dwukrotnie. Spadła zaś widownia stacji TVN CNBC Biznes, którą dzieli spory dystans do TV Biznes.
Średnia oglądalność kanału informacyjnego TVP Info w lipcu br. wyniosła 288,9 tys. widzów, czyli była o 8,56 proc. wyższa niż rok wcześniej, a udział TVP Info w rynku ukształtował się na poziomie 5,92 proc. i tutaj nastąpił spadek o 0,24 pkt. proc.
Tylko minimalnie górę poszła widownia konkurencyjnego TVN 24. W poprzednim miesiącu miał on 0,96 proc. widzów więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Jego oglądalność wyniosła 174 tys. osób przy 3,57-proc. udziale w rynku (mniej o 0,12 pkt proc. niż rok wcześniej).
Największy wzrost popularności odnotował kanał Polsat News. W lipcu ub.r., gdy zadebiutował oglądało go 9,7 tys. widzów i miał 0,21 proc. udziału. Natomiast w ubiegłym miesiącu przyciągał już 18,5 tys. widzów i miał 0,38 proc. udziału. Oznacza to, że oglądalność stacji w ciągu roku wzrosła aż o 90,64 proc. a udział o - 0,17 pkt. proc.
Czwarta w rankingu Superstacja odnotowała
spadek oglądalności o 3,83 proc. Jej widownia w lipcu br. wyniosła
12,6 tys. osób, a udział - 0,26 proc. (zmalał o 0,07 pkt.
proc.).
W lipcu 2009 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca
zeszłego roku zwiększył się dystans między kanałami biznesowymi
Polsatu i TVN-u. Oglądalność TV Biznes wzrosła o
11,36 proc. do 2,3 tys. widzów (udział powiększył się o 0,01 pkt.
proc.). Lipiec nie był natomiast dobrym miesiącem dla
konkurencyjnego TVN CNBC Biznes, którego widownia
spadła aż o 57,28 proc. do 1,2 tys. oglądających, a udział w rynku
zmniejszył się o 0,07 pkt. proc. i wyniósł zaledwie 0,02
proc.
W czołówce najpopularniejszych programów w kanałach
informacyjnych w lipcu br. znalazła się relacja z uroczystości
pożegnalnej Michaelu Jacksona - w TVN 24 znalazła się na miejscu
pierwszym i drugim, w TVP Info i Polsat News - na drugim, zaś w
Superstacji - na pozycji czwartej.
Dołącz do dyskusji: TVN CNBC stracił ponad połowę widzów, a Polsat News prawie podwoił widownię