SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN liderem, bardzo duży wzrost TV Puls

W kwietniu br., podobnie jak rok wcześniej, największe wpływy zreklam wśród stacji telewizyjnych miała TVN. Na czele kanałówtematycznych znalazł się AXN (ostro w dół Polsat Sport), a stacją,która zanotowała największy wzrost była TV Puls. Reklamodawcą numerjest Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam TVN-u w kwietniu br. wyniosły 261,5mln zł i były o 22,2 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącuzeszłego roku. Pozwoliło to stacji utrzymać pierwszą pozycję wrankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika zdanych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstałyna podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 254,4 mln zł (o20,1 proc. więcej niż w kwietniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 122,1 mln zł,czyli o 18,2 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 114,5 mln zł do 87,6 mln zł.

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 27,7 mln zł.Stacja ta zyskał w kwietniu br. aż 141,5 proc. w porównaniu dokwietnia ub. r. i została nowym liderem wśród kanałówtematycznych.

AXN zdetronizował telewizję Polsat Sport, która spadła z piątejlokaty aż na dwudziestą drugą, zanotowała bowiem zmniejszeniewpływów o 79 proc. do 6,36 mln zł.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowałaznajdująca się na siódmym miejscu w zestawieniu TV Puls, którejwpływy w kwietniu br. wyniosły 25 mln zł, czyli o 290, 4 proc.więcej niż przed rokiem.


IV 2008ZMIANA
TVN261 542 404 zł22,2%
Polsat254 388 233 zł20,1%
TVP1122 118 569 zł-18,2%
TVP287 638 823 zł-23,5%
AXN27 736 170 zł141,5%
TV425 308 839 zł25,5%
TVPuls24 978 818 zł290,4%
TVN 2422 078 973 zł27,9%
TVN Siedem14 337 959 zł37,0%
MTV Polska13 808 945 zł1,4%
Discovery12 332 910 zł77,1%
4fun TV11 736 836 zł110,3%
TVP INFO9 913 565 zł26,1%
Jetix9 768 040 zł47,9%
VIVA Polska9 236 745 zł-14,8%
Hallmark7 699 660 zł86,6%
Polsat Zdrowie i Uroda7 610 403 zł6,6%
Cartoon Network7 326 100 zł-1,1%
National Geographic Channel7 063 880 zł69,8%
Tele 56 656 172 zł-46,5%

IV 2007
TVN214 114 570 zł
Polsat211 825 695 zł
TVP1149 374 370 zł
TVP2114 532 370 zł
Polsat Sport30 969 400 zł
TV420 164 434 zł
TVN 2417 262 078 zł
MTV Polska13 623 865 zł
Tele 512 436 494 zł
AXN11 486 505 zł
VIVA Polska10 837 020 zł
TVN Siedem10 468 769 zł
TVP INFO7 863 955 zł
Cartoon Network7 408 100 zł
Polsat Zdrowie i Uroda7 138 539 zł
Discovery6 962 850 zł
Jetix6 603 932 zł
TVPuls6 397 475 zł
4fun TV5 580 230 zł
TVN Style5 083 029 zł

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i PolskaTelefonia Cyfrowa to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamęw telewizji w kwietniu br.


IV 2008
UNILEVER POLSKA53 620 304 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS39 900 630 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA27 402 365 zł
L`OREAL POLSKA24 793 754 zł
POLKOMTEL24 405 203 zł
PTK CENTERTEL22 345 734 zł
DANONE20 683 050 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES19 482 235 zł
NESTLE POLSKA18 557 825 zł
RECKITT BENCKISER16 768 080 zł
HENKEL12 527 740 zł
MASPEX WADOWICE12 307 905 zł
P411 909 759 zł
NIVEA POLSKA10 725 105 zł
AGORA S.A.10 440 489 zł
PKO BP9 885 629 zł
MASTER FOODS POLSKA9 794 835 zł
USPHARMACIA9 429 570 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND9 242 765 zł
TVPROMOTION GROUP9 148 898 zł


IV 2007
UNILEVER - BESTFOODS39 940 513 zł
POLKOMTEL27 555 070 zł
NESTLE POLSKA25 515 648 zł
L`OREAL POLSKA21 305 292 zł
GRUPA ŻYWIEC20 005 077 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS19 975 221 zł
DANONE16 899 287 zł
HENKEL16 799 010 zł
USPHARMACIA15 125 564 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA14 769 135 zł
PTK CENTERTEL14 701 617 zł
RECKITT BENCKISER13 300 815 zł
MASTER FOODS POLSKA12 551 782 zł
KRAFT FOODS12 360 990 zł
P411 416 060 zł
TVPROMOTION GROUP10 371 514 zł
AGORA S.A.10 367 500 zł
COCA - COLA COMPANY10 164 150 zł
AGROS NOVA8 445 527 zł
PEPSICO8 150 962 zł

Dołącz do dyskusji: TVN liderem, bardzo duży wzrost TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl