TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce
Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w sierpniu 2016 roku awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w sierpniu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 5,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W sierpniu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się o 17,48 proc. do 3,40 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,23 proc. udziału, po spadku o 4,65 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,10 proc. Jego strata w porównaniu do sierpnia 2015 roku wyniosła 12,70 proc.
Oczko niżej (po awansie z miejsca szóstego) uplasował się TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,40 proc. Jego wynik zwiększył się o 53,85 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Z kolei z piątej na szóstą lokatę spadła Superstacja, która zanotowała największy spadek wśród wszystkich stacji newsowych - było to 20 proc. do 0,20 proc. udziału.
Największy udział (4,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 16,36 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 8,93 proc. do 4,27 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
sierpień 2015 |
sierpień 2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
TVN24 |
3,66% |
3,87% |
5,74% |
TVP INFO |
4,12% |
3,40% |
-17,48% |
Polsat News |
1,29% |
1,23% |
-4,65% |
TVP3 |
1,26% |
1,10% |
-12,70% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,26% |
0,40% |
53,85% |
Superstacja |
0,25% |
0,20% |
-20,00% |
Polsat News 2 |
0,11% |
0,10% |
-9,09% |
TV Republika |
0,11% |
0,09% |
-18,18% |
Grupy kanałów |
|||
TVP |
5,38% |
4,50% |
-16,36% |
TVN |
3,92% |
4,27% |
8,93% |
Polsat |
1,40% |
1,33% |
-5,00% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,12 proc., po spadku o 19,39 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,49 proc. udziału, w dół o 22,80 proc.), a trzeci był Polsat News (0,96 proc.; - 5,88 proc.).
Jedyny wzrost w tym ujęciu zanotował TVN24 Biznes i Świat - było to 40 proc. do 0,35 proc. udziału.
Z kolei największy spadek, wynoszący 36,36 proc. do 0,07 proc., odnotował tutaj Polsat News 2.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,47 proc. udziału, po spadku o 14,24 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|
sierpień 2015 |
sierpień 2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
TVN24 |
2,63% |
2,12% |
-19,39% |
TVP INFO |
1,93% |
1,49% |
-22,80% |
Polsat News |
1,02% |
0,96% |
-5,88% |
TVP3 |
0,66% |
0,62% |
-6,06% |
TVN24 Biznes i Swiat |
0,25% |
0,35% |
40,00% |
Polsat News 2 |
0,11% |
0,07% |
-36,36% |
TV Republika |
0,09% |
0,07% |
-22,22% |
Superstacja |
0,09% |
0,06% |
-33,33% |
Grupy kanałów |
|||
TVN |
2,88% |
2,47% |
-14,24% |
TVP |
2,59% |
2,11% |
-18,53% |
Polsat |
1,13% |
1,03% |
-8,85% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększył przewagę nad głównymi konkurentami. Rynek kanałów informacyjnych w Polsce