TVP i nadawca Domo+ muszą zapłacić po 60 tys. zł kary za kryptoreklamę
Telewizja Polska i ITI Neovision muszą zapłacić po 60 tys. zł kary za emisję na kanałach TVP2 i Domo+ ukrytych przekazów handlowych - zdecydował przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak.
Naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji w przypadku spółki ITI Neovision dotyczy dwóch odcinków programu „Home Staging”, wyemitowanych w stacji Domo+ 11 stycznia ub.r. Jak wykazała analiza przeprowadzona przez KRRiT, znalazły się w nim „nieoznaczone w żaden sposób przekazy handlowe, które promowały konkretne produkty (ofertę firmy ubezpieczeniowej Aviva - przyp.) i wyczerpywały znamiona ukrytego przekazu handlowego”. Nadawca w korespondencji wyjaśnił, że w wyniku niedopatrzenia nie „dograł belek” informujących, że jest to lokowanie produktu.
W przypadku TVP2 Krajowa Rada dopatrzyła się naruszenia ustawy o radiofonii i telewizji w programie „Kulisy M jak miłość” pokazanym 20 stycznia ub.r. o godz. 21.38. KRRiT uznała, że znalazły się w nim „nieoznaczone jako przekaz handlowy treści o jednoznacznie promocyjnym charakterze, co wprowadzało widzów w błąd”. Audycja promowała film kinowy „Wkręceni 2” - w całości dotyczyła jego treści, aktorów i premiery. TVP w korespondencji odpowiedziała, że zarzut ten jest niezasadny, a celem programu było promowanie działalności aktorów z serialu „M jak miłość”.
Obu nadawcom przysługuje odwołanie od kar nałożonych przez przewodniczącego KRRiT do sądu okręgowego.
Dołącz do dyskusji: TVP i nadawca Domo+ muszą zapłacić po 60 tys. zł kary za kryptoreklamę