TVP ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych
Telewizja Polska rozpoczęła przetarg na zakup danych telemetrycznych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowę podpisze tylko na pół roku.
Telewizja Polska ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych. Obecnie ich dostawcą jest Nielsen Audience Measurement. TVP w miarę regularnie - co pewien czas - zawiera z tym instytutem nową umowę. Ostatnią zawarto na okres od 1 stycznia 2021 do 31 grudnia 2021 roku. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 12,26 mln zł.
W ramach aktualnego przetargu na dostawę danych telemetrycznych TVP oczekuje od wybranej firmy, by zrealizowała raz w roku, metodą CAPI, każdorazowo na reprezentatywnej próbie przynajmniej 4 000 gospodarstw domowych tzw. badanie założycielskie
Establishment Survey. Wielkość próby tego badania powinna być dobrana tak, aby zapewnić bazę adresów do rekrutacji przynajmniej połowy gospodarstw domowych do panelu telemetrycznego.
Publiczny nadawca wymaga, by firma zobowiązała się do zmiany raz w roku tzw. Uniwersów, określających wielkość i strukturę osób i gospodarstw telewizyjnych w Polsce oraz dokładne odzwierciedlenie tej struktury w konstrukcji panelu telemetrycznego. Stan panelu średnio w miesiącu musi mieścić się w przedziale wartości od 0,9 do 1,1 w stosunku do przyjętych Uniwersów dla poszczególnych targetów.
Zwycięska firma ma również zobowiązać się do utrzymania rotacji gospodarstw domowych w panelu na poziomie nie mniejszym niż 15% w skali roku kalendarzowego oraz do utrzymania w skali roku tj. na ostatni dzień roku kalendarzowego, 80 proc.gospodarstw domowych obecnych w panelu nie dłużej niż 5 lat, a żadne gospodarstwo nie powinno przybywać w panelu więcej niż 8 lat.
Telewizja Polska oczekuje utworzenia przez wybraną w przetargu firmę technicznej grupy doradczej (TAG – Technical Advisory
Group) w której reprezentowany będzie publiczny nadawca. Grupa ta ma ustalać i uzgadniać wszelkie zmiany w realizowanym badaniu.
Zwycięzca przetargu zainstaluje w przynajmniej 3000 gospodarstw domowych do pomiaru widowni telewizyjnej z ogólnopolskiego, reprezentatywnego panelu i za pośrednictwem internetu udostępni TVP dane dotyczące: oglądalności co najmniej 157 stacji (dane minuta po minucie) łącznie z wszystkimi programami TVP Regionalna i Active Family, oglądalności audycji (monitoring programowy) stacji tv, oglądalności programów, bloków i spotów reklamowych oraz wskazań sponsorskich, oglądalności wśród ogółu badanych, w poszczególnych grupach wyodrębnionych na podstawie kryteriów społeczno-demograficznych i konsumenckich oraz w grupach tworzonych według wybranej kombinacji tych cech.
Przetarg trwa do 14 grudnia br.
Dołącz do dyskusji: TVP ruszyła z przetargiem na zakup danych telemetrycznych
Konkurencja w postaci własnej Temetrii Polskiej tworzy się już 3 lata z okładem i jeszcze potrwa -> czas na zatrudnienie ekspertów i budowę panelu. To jest plan na minimum kolejne 5 lat, podobnie jak w PRL bez sukcesu - ale nie o to przecież chodzi :)