Twitter kusi reklamodawców ofertą „drugie 500 tys. dolarów gratis”, wracają Amazon i Apple
Amazon i Apple zamierzają wrócić z kampaniami reklamowymi na Twittera. Żeby zachęcić największych marketerów, platforma wyszła z ofertą, w której za wydanie na promocję na niej minimum 500 tys. dolarów, drugie tyle uzyskuje się gratis. Elon Musk dziękuje już marketerom za powrót na Twittera.
Według Reutersa dział sprzedażowy Twittera w zeszły czwartek wysłał agencjom mediowym ofertę określoną jako „największa zachęca reklamowa w historii Twittera”. Zaproponowano, że marketer, który zarezerwuje emisje reklam na platformie za minimum 500 tys. dolarów, uzyska gratis drugi taki sam budżet. Maksymalnie za darmo można otrzymać emisje reklamowe o wartości miliona dolarów.
Znacząca część marketerów ograniczyła aktywności na Twitterze po zmianach, które wprowadził na platformie Elon Musk jako jej nowy właściciel (przejął ją pod koniec października za 44 mld dolarów), m.in. zwolnienie dużej części pracowników i przywrócenie grupy profili zablokowanych przez wcześniejsze kierownictwo platformy (m.in. poprzedniego prezydenta USA Donalda Trumpa).
Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.
Od początku listopada wstrzymanie aktywności reklamowych na platformie rekomendowały swoich klientom czołowe koncerny marketingowe, m.in. Omnicom Group.
Na Twitterze najmocniej reklamuje się Apple
W ostatnich dniach sytuacja pod tym względem się poprawiła. Elon Musk podczas telekonferencji w ramach opcji Twitter Spaces poinformował, że aktywności reklamowe na Twitterze w pełni przywróciło Apple. Zaznaczył, że koncern jest największym marketerm na platformie.
Natomiast serwis Platformer podał w weekend, że do reklamowania się na Twitterze wrócił Amazon, wydający tam ok. 100 mln dolarów rocznie. Według źródeł witryny koncern Jeffa Bezosa wstrzymał aktywności z powodu luk bezpieczeństwa we własnej platformie służącej do zarządzania kampaniami reklamowymi.
Przy czym według ustaleń Reutersa Amazon nie wstrzymał w ogóle działań reklamowych na Twitterze.
Amazon is also planning to resume advertising on Twitter at about $100m a year pending some security tweaks to the company’s ads platform, per a source familiar with the situation. https://t.co/VWQJX4HZEp
— Zoë Schiffer (@ZoeSchiffer) December 4, 2022
Musk dziękuje reklamodawcom i chwali się wynikami walki z hejtem
Elon Musk w piątek poinformował na Twitterze, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln.
- Każdego dnia pojawia się ok. 500 mln tweedów i miliardy ich wyświetleń, więc wyświetlenia mowy nienawiści to poniżej 0,1 proc. tego, co widać na Twitterze - zapewnił. Podkreślił też, że w ostatnim okresie wzrosła liczba użytkowników platformy.
There are about 500M tweets per day & billions of impressions, so hate speech impressions are <0.1% of what’s seen on Twitter!
— Elon Musk (@elonmusk) December 2, 2022
Z kolei w niedzielę Musk podziękował reklamodawcom za powrót na Twittera.
Just a note to thank advertisers for returning to Twitter
— Elon Musk (@elonmusk) December 4, 2022
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.
Dołącz do dyskusji: Twitter kusi reklamodawców ofertą „drugie 500 tys. dolarów gratis”, wracają Amazon i Apple