„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, bez wzrostów w czołówce
Żaden tytuł z pierwszej dziesiątki najchętniej czytanych miesięczników w okresie od października ub.r. do marca br. nie zanotował wzrostu czytelnictwa. W czołówce znalazły się głównie kobiece pisma poradnikowe.
Z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od października 2011 roku do marca 2012 roku, wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,16 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,44 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,18 proc., która zanotowała spadek o 1,48 pkt. proc.
Na trzecim miejscu uplasowały się jeszcze ex aequo z wynikiem 8,74 proc. magazyn popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska, spadek o 0,26 pkt. proc.) i miesięcznik wnętrzarski „Cztery Kąty” (spadek o 0,04 pkt. proc.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,88 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.
Wirtualnemedia.pl | Październik 2011 - marzec 2012 | Październik 2010 - marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,16% | 12,44% |
Claudia | 9,18% | 10,66% |
Focus | 8,74% | 9,00% |
Cztery Kąty | 8,74% | 8,78% |
Poradnik Domowy | 7,88% | 8,61% |
Murator | 7,61% | 7,95% |
Kobieta i Życie | 7,21% | 7,78% |
Olivia | 6,67% | 6,91% |
Dobre Rady | 6,37% | 6,55% |
Świat Kobiety | 5,90% | 6,97% |
Mój Piękny Ogród | 5,86% | 5,74% |
Przepisy Czytelników | 5,91% | - |
National Geographic | 5,51% | 6,04% |
Komputer Świat | 5,51% | - |
Avanti | 5,52% | 5,77% |
Działkowiec | 4,87% | - |
Auto Moto | 4,86% | 4,87% |
Glamour | 4,58% | 4,61% |
Mamo To Ja | 4,35% | 4,50% |
Pani | 3,89% | 4,17% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. W analizowanym okresie sięgało po niego 2,57 proc. pytanych, czyli o 0,67 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Mój Piękny Dom” (2,30 proc., spadek o 0,21 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl | Październik 2011 – marzec 2012 | Październik 2010 – marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,57% | 3,24% |
Mój Piękny Dom | 2,30% | 2,51% |
Auto Świat 4x4 | 1,94% | 2,01% |
Komputer Świat Gry | 1,67% | 1,94% |
Komputer Świat Ekspert | 1,19% | 1,60% |
Rodzice | 1,23% | 1,70% |
Elle Decoration | 0,65% | 0,73% |
Play | 0,66% | - |
Style i Charaktery | 0,41% | 0,52% |
Weranda Country | 0,32% | 0,42% |
Witaj w Podróży | 0,22% | 0,23% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, bez wzrostów w czołówce