SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodnik „Wprost” z nowym layoutem i winietą (wideo)

Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) zyskał właśnie odświeżoną winietę i nowy layout.  - Jego struktura przypomina portal internetowy, ale jest jednocześnie przejrzysta i elegancka - mówi Kasper Skirgajłło-Krajewski, dyrektor artystyczny pisma.

Nowością na okładce „Wprost” jest czerwona ramka okalająca ją ze wszystkich stron. Na żółtym poziomym pasku wewnątrz ramki zapowiedziany jest „najgorętszy” materiał numeru, pozostałe ważne teksty są zajawione na pionowej czerwonej apli po lewej stronie. Odświeżona została również winieta tygodnika - zmieniło się w niej łączenie liter oraz światło pomiędzy czcionkami.

W ramach zmian, uporządkowana została nawigacja i struktura pisma. Nowe działy to: Temat z okładki, Polityka Wprost, Społeczeństwo Wprost, Najsztub pyta, Świat Wprost, Cywilizacja Wprost, Biznes Wprost oraz Kultura Wprost. Każdy dział otwiera mocny akcent wizualny, najczęściej duże zdjęcie. Podpisy pod fotografiami zostały wyodrębnione na szarych ramkach i zawierają słowa klucze.

Artykuły łamane są na trzy szpalty, przy czym na każdej kolumnie połowa szpalty jest pusta, dzięki czemu można w to miejsce wkomponować elementy uzupełniające treść (ramki, liczby, linie czasu, wykresy). W nowym „Wprost” zmieniła się również typografia - na łamach tygodnika można znaleźć teraz dwa dwie rodziny czcionek: Scout i Ibis.

Spójność makiety drukowanego magazynu z serwisem Wprost.pl, który też został odświeżony kilka dni temu (więcej na ten temat), podkreśla także odesłanie w paginie na każdej stronie oraz sposób prezentacji zdjęć otwarciowych.

- Nowy „Wprost” to nowoczesny, dobrze zaprojektowany tygodnik, łączący najlepsze tradycje projektowania prasowego z dynamiką i wymogami współczesnego czytelnika, którego trzeba przyciągnąć do tekstu - obrazem - mówi o nowym layoucie „Wprost” jego autor, Kasper Skirgajłło-Krajewski. Podkreśla, że podstawowym celem, jaki sobie stawiał projektując szatę, były spójność pisma oraz maksymalne ułatwienie czytelnikowi dotarcia do sedna informacji.

Konsultantem graficznym projektu nowego layoutu „Wprost” był Marek Knap, dyrektor artystyczny Edipresse Polska. Współautorem nowej makiety jest Jakub Jezierski. Zmiany wdrożyło studio graficzne „Wprost”, którego kierownikiem jest Karol Kinal.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Wprost” w I półroczu br. wyniosła 79 383 egz. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Tygodnik „Wprost” z nowym layoutem i winietą (wideo)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kobosko
Ostatnie podrygi zdychającej ostrygi. Zamiast zmienić żałosnego Koboskę, za którego nastąpił dramatyczny spadek sprzedaży, zmieniają layout. Za 3 tygodnie oczywiście okaże się, że nic to nie dało, sprzedaż spada, co wtedy powie Kiełbasko?
0 0
odpowiedź
User
marek
W kioskach sprzedaką tego badziewia już mniej niż 60 tysięcy. Katastrofa.
0 0
odpowiedź
User
next
"Najlepiej redagowany tygodnik"? On w ogóle nie jest redagowany, zle teksty, widać, że radekatorów tam nie ma.
0 0
odpowiedź