SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem

„Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak wszystkie inne czołowe pisma - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od kwietnia do września br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 28,63 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,23 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,91 proc. respondentów (spadek o 1,41 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,31 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,06 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,19 proc. pytanych, czyli o 0,43 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,72 proc. czytelników, mniej o 1,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Wirtualnemedia.pl kwiecień - wrzesień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 28,63% 31,86%
Życie na Gorąco 16,91% 18,32%
Chwila dla Ciebie 13,31% 14,06%
Angora 11,19% 11,62%
Newsweek 7,72% 8,95%
Auto Świat 6,33% 7,21%
Wprost 5,73% 7,15%
Polityka 5,71% 6,93%
Twoje Imperium 4,79% 5,35%
To i Owo 4,45% 6,77%
Na Żywo 4,16% 4,72%
Gość Niedzielny 3,97% 4,01%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,58% 4,01%
kropka tv 3,17% -
Uważam Rze inaczej pisane 2,93% 2,75%
Teleprogramy 2,69% 3,72%
Motor 2,67% 3,12%
Super TV 2,59% 3,09%
Rewia 2,53% 3,11%
Przekrój 2,17% 3,13%
Świat i Ludzie 1,84% 2,19%
Tele Max 1,39% 1,64%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,04% 1,37%
Forum 1,04% 1,52%
Tygodnik Siedlecki 0,70% 0,83%
Gazeta Regionalna 0,60% 0,46%
Tygodnik Ostrołęcki 0,59% 0,61%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,49% 0,50%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,48% 0,64%
Panorama Leszczyńska 0,40% 0,35%
Jarmark 0,33% 0,56%
City (tygodnik bezpłatny) 0,26% 0,58%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,18% 0,17%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,01% 0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,69 proc. respondentów, czyli o 1,88 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim po spadku czytelnictwa z 15,86 proc. do 14,19 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,64 proc. (spadek o 1,99 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,20 pkt. proc. do 9,83 proc.

Natomiast na piątym miejscu uplasował się poradnikowy „Naj” (Wydawnictwo Bauer), po który w analizowanym okresie sięgało 9,28 proc. respondentów. Pismo to wcześniej było miesięcznikiem i do kwietnia br. wydawane było przez G+J Polska. Natomiast „Naj” w dwutygodnik przekształcone zostało w lipcu br.

Wirtualnemedia.pl kwiecień - wrzesień
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,69% 16,57%
Pani Domu 14,19% 15,86%
Tina 12,64% 14,63%
Viva 9,83% 11,03%
Naj 9,28% -
Gala 8,54% 8,47%
Z Życia Wzięte 8,16% 8,76%
Party Życie Gwiazd 6,70% 6,72%
Tele Świat 4,87% 5,64%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,94% 3,96%
Takie jest Życie 3,87% -
Świat Seriali 3,42% 3,66%
Sukcesy i Porażki 2,82% 3,08%
Bravo 2,45% 3,20%
Bravo Sport 2,19% 2,38%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,82% -
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,42% -
TV 14 1,18% 1,16%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dare_k
o shit!
0 0
odpowiedź
User
zaci
To badanie jest gó.... warte. Bada jedynie rozpoznawalność tytułów a nie czytelnictwo. Przekrój i uważam rze mają prawie tyle samo wskazań, choć nakład sprzedany przekroju jest siedmiokrotnie niższy
0 0
odpowiedź
User
hę?
Tele Tydzień liderem bycia na minusie czy jak? Głupi tytuł.
0 0
odpowiedź