Tylko 780 tys. widzów programu „Przygarnij mnie”. „Liczyliśmy na więcej”
Program „Przygarnij mnie” oglądało w TVP2 średnio 780 tys. widzów. Dwójka w czasie emisji produkcji przegrała z głównymi konkurentami, a wpływy z reklam wyniosły 2,32 mln zł. W tym roku drugiej serii programu nie będzie.
„Przygarnij mnie” pokazywane było na antenie TVP2 w niedziele o godz. 18.55, w okresie od 29 marca do 31 maja 2015 roku. Średnia widownia cyklu to 780 tys. osób. Przełożyło się to na 5,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,74 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek audycji, który przyciągnął przed telewizory uwagę 930 tys. osób.
Trzy topowe odcinki audycji
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
29-03-2015 | 18:55:20 | 927 001 | 6,06% |
05-04-2015 | 18:58:59 | 899 358 | 6,51% |
12-04-2015 | 18:58:36 | 790 172 | 5,55% |
W paśmie nadawania „Przygarnij mnie” TVP2 przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP1, która emitowała wówczas: teleturniej „Jaka to melodia?”, magazyn „Wiadomości naukowe” i „Wiadomości”, a udział tego kanału wyniósł 20,21 proc. Dalej uplasowały się: TVN (gł. „Fakty”, „Sport” i „Pogoda”; 15,12 proc.) oraz Polsat („Wydarzenia”, „Sport” i „Pogoda” i program „Państwo w państwie”; 13,72 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność „Przygarnij mnie” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 845 321 | 20,21% | 11,92% |
TVN | 2 129 045 | 15,12% | 16,20% |
Polsat | 1 932 109 | 13,72% | 14,47% |
TVP2 - Przygarnij mnie | 775 411 | 5,51% | 4,74% |
Wpływy reklamowe TVP2 wokół emisji misyjnej audycji wyniosły 2,32 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Liczyliśmy na wyższe wyniki oglądalności, chociaż program emitowany był w trudnym, primetimowym paśmie. Jesteśmy jednak zadowoleni, że podjęliśmy ważny społecznie problem, zwracając w programie „Przygarnij mnie” uwagę na kwestię odpowiedzialnej adopcji bezdomnych zwierząt oraz propagowanie wiedzy na temat zasad prawidłowej opieki nad czworonożnymi domownikami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jerzy Kapuściński, dyrektor TVP2.
Dwójka zdecydowała, że jesienią nie będzie kolejnej edycji programu. Jednak nie jest wykluczone, że w przyszłości stacja wróci do tematu psich adopcji w nieco zmienionej formule.
„Przygarnij mnie” to cykl, w którym widzowie mogli śledzić losy siedmiu psów ze schroniska zaadaptowanych przez znane osoby. Podczas trwania programu opiekunowie i ich pupile brali udział w rywalizacji, którą oceniało jury w składzie Olga Frycz, Michał Olszański oraz Sylwester Wardęga. Program wygrali aktor Rafał Mroczek i jego pies Lizak. Audycję prowadziła Marzena Rogalska, a za jej produkcję odpowiada firma Jake Vision (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Tylko 780 tys. widzów programu „Przygarnij mnie”. „Liczyliśmy na więcej”