SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko “Angora” i “Wprost” rosną w czołówce tygodników

“Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora” i “Wprost” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od maja do października br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,58 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,57 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,45 proc. respondentów (spadek o 0,28 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,25 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,67 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,20 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,98 proc. czytelników, mniej jednak o 0,12 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,56 proc. do 6,91 proc. Dało mu to awans z pozycji 11. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,23 proc. do 6,78 proc.

Wirtualnemedia.pl maj -październik
PBC 2011 2010
Tytuł procent respondentów
Tele Tydzień 31,58% 34,15%
Życie na Gorąco 18,45% 18,73%
Chwila dla Ciebie 14,25% 14,76%
Angora 11,67% 11,47%
Newsweek 8,98% 9,10%
Auto Świat 7,14% 7,79%
Wprost 6,91% 5,56%
Polityka 6,78% 7,23%
To i Owo 6,66% 7,18%
Twoje Imperium 5,54% 6,05%
Na Żywo 4,77% 5,43%
Gość Niedzielny 4,09% 4,07%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,05% 4,36%
Teleprogramy 3,73% 3,87%
Takie jest Życie 3,48% 3,97%
Super TV 3,24% 3,47%
Rewia 3,19% 3,44%
Motor 3,18% 3,31%
Przekrój 3,02% 3,55%
Uważam Rze inaczej pisane 2,66% -
Świat i Ludzie 2,24% 2,42%
Imperium TV 1,66% 1,94%
Tele Max 1,57% 1,67%
Forum 1,46% 1,48%
Bella Relaks 1,45% 1,54%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,29% 1,21%
Tygodnik Siedlecki 0,79% 0,69%
Tygodnik Ostrołęcki 0,65% 0,60%
Przewodnik Katolicki 0,63% 0,73%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,59% 0,61%
City (tygodnik bezpłatny) 0,53% 0,65%
Jarmark 0,52% 0,56%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,50% 0,43%
Gazeta Regionalna 0,46% -
Panorama Leszczyńska 0,40% 0,54%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,20% 0,23%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,07% -


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,19 proc. respondentów, czyli o 0,96 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,44 proc. do 15,70 proc.  Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,16 proc. i wyniosło 14,68 proc. Zajęła ona trzecią  lokatę.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,03 pkt. proc. do 10,76 proc.
 
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl maj - październik
PBC 2011 2010
Tytuł procent respondentów
Przyjaciółka 16,19% 17,15%
Pani Domu 15,70% 15,44%
Tina 14,68% 15,84%
Viva 10,76% 10,73%
Z Życia Wzięte 8,84% 9,62%
Gala 8,48% -
Party Życie Gwiazd 6,69% 6,02%
Komputer Świat 5,64% 7,02%
Tele Świat 5,46% 5,99%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,84% 3,64%
Świat Seriali 3,62% 3,66%
Bravo 3,25% 4,13%
Sukcesy i Porażki 3,07% 3,28%
Bravo Sport 2,32% 2,81%
TV 14 1,17% 1,18%
Monitor Księgowego 0,51% 0,47%


 
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 przypadków i w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 

Dołącz do dyskusji: Tylko “Angora” i “Wprost” rosną w czołówce tygodników

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fuchs
Znowu Lis podkręca sobie czytelnictwo ? Że też temu dziadowi się to nie znudzi
0 0
odpowiedź
User
heniekk
Gdzie są teraz ci co tak krzyczeli jak to pod panowaniem Lisa Wprost upadnie? Teraz w końcu po wywaleniu paru osób którym się wydawało, ze są dziennikarzami można czytać ten tygodnik.
0 0
odpowiedź
User
mm
Przedstawione "wyniki badań" są całkowicie niewiarygodne. Jedynym obiektywnym miernikiem popularnosci tytułu prasowego jest jego sprzedaż egzemplarzowa kontrolowana przez ZKDP (Związek Kontroli Dystrybucji Prasy).
Radzę odwiedzić stronę www.zkdp.pl aby przekonać się, że przedstawione wyżej dane to raczej wynik manipulacji, a nie rzetelna informacja.
0 0
odpowiedź