Tyskie zaczepia IKEA przed meczem ze Szwedami
W kreacji reklamowej piwa Tyskie (Kompania Piwowarska) przed meczem Polska-Szwecja, marka nawiązała do szwedzkiej marki IKEA. Ta zabawnie zripostowała.
W nowej grafice zamieszczonej na Facebooku Tyskie przekonuje: "Przechodzenie na Ty jest łatwiejsze niż składanie Waszych mebli". - Mamy nadzieję, że rozłożenie szwedzkiej obrony będzie równie proste - dodaje marka w opisie kreacji, nawiązując tym samym do dzisiejszego meczu Polska-Szwecja na Euro 2020. Grafika przedstawia piwo i flagi Polski oraz Szwecji.
Tyskie szybko dostało odpowiedź z oficjalnego profilu IKEA. - Meble sugerujemy składać przed przejściem na TY. Później faktycznie może to się wydawać skomplikowane ;) - skomentowano.
Na swoim facebookowym profilu IKEA także nawiązała do dzisiejszego starcia Polaków ze Szwedami. - Kiedy jesteś IKEA, ale Polska - napisano pod grafiką z reklamą lampy stołowej w kształcie piłki.
Tyskie dopinguje biało-czerwonych
To kolejna kreacja reklamowa Tyskiego przed meczem biało-czerwonych na Euro 2020. Przed starciem z Hiszpanią marka przygotowała animację "Stawiamy Tyskie! Jeśli wygra Polska. A na TY przechodzimy niezależnie od wyniku".
Na początku mistrzostw Europy w piłce nożnej Tyskie hasłem „Największy polski poeta to Słowacki” zachęcało Słowaków do przejścia na Ty przed meczem z reprezentacją Polski.
Marka w ramach platformy Przejdźmy na TY, realizuje strategię szukania tego, co łączy, mimo pozornych różnic. W ubiegłym tygodniu Tyskie poprosiło kibiców Irlandii o wsparcie Polaków w meczu ze Słowakami. W dzienniku Irish Daily Star ukazał się apel, w którym marka pod hasłem Grab a Tyskie beer and help us cheer! (pol. Złap Tyskie i pomóż nam kibicować) zachęcała Irlandczyków do dopingowania biało-czerwonych. Taka sama reklama ukazała się również w dzienniku Irish Daily Mirror.
Tyskie w ramach platformy Przejdźmy na TY, realizuje strategię mającą na celu szukanie wspólnego mianownika pomimo pozornych głębokich różnic, które polaryzują Polaków. Po przekonaniu Marcina Najmana i Krzysztofa Stanowskiego, że warto zażegnać konflikt i przejść na Ty, marka wykupiła przestrzeń reklamową w konkurencyjnych tygodnikach „Newsweek" i „Sieci" i opublikowała w każdym z nich połowę reklamy. Po złączeniu reklam odbiorca widzi całość - dłonie stukające się butelkami z imionami: Paweł i Gaweł.
Za pomysł odpowiadają agencje: Gong i Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Realizacją i działaniami PR zajął się zespół agencji: Huta 19 im. Joachima Fersengelda, zakupem mediów dom mediowy Zenith. Działania w social media i internecie prowadzi agencja Gong.
Euro 2020 na wyłączność w TVP
Mecz Polska-Szwecja w ramach fazy grupowej Euro 2020 odbędzie się w środę 23 czerwca o godz. 18 w Petersburgu. Biało-czerwoni muszą go wygrać, żeby przejść do 1/8 finałów mistrzostw. Mecz będzie transmitowany w TVP 1 i TVP Sport.
Euro 2020 odbywa się między 11 czerwca a 11 lipca 2021 roku. Impreza miała mieć miejsce rok temu, ale z powodu pandemii COVID-19 została przeniesiona na 2021 rok.
Wyłączne prawa do pokazywania wszystkich pojedynków piłkarskich rozgrywek w naszym kraju posiada Telewizja Polska. Ani Telewizja Polsat ani żaden inny nadawca nie nabył sublicencji do pokazywania wybranych meczów piłkarskich rozgrywek.
Dołącz do dyskusji: Tyskie zaczepia IKEA przed meczem ze Szwedami