Ukraińska Koalicja Reklamowa uruchamia nowy przegląd „CrUAtivity"
Ukraińska Koalicja Reklamowa uruchamia nowy przegląd „CrUAtivity". Chce za jego pośrednictwem pokazać rzeczywiste projekty przypadki ukraińskich twórców reklamowych działających w obliczu trwającej wciąż wojny.
Celem tego projektu jest pokazanie, że ukraińskie agencje mogą być kreatywnymi partnerami dla międzynarodowej społeczności reklamowej i kontynuować pracę nawet w trudnych warunkach oraz przedstawienie aktualnych tematów odzwierciedlających kreatywność reklamową na Ukrainie dzisiaj.
Branża reklamowa Ukrainy to rzesza utalentowanych i profesjonalnych specjalistów, którzy pomimo okoliczności kontynuują pracę i są gotowi być niezawodnymi i kreatywnymi partnerami dla społeczności reklamowej z dowolnego zakątka świata.
Ukraińska Koalicja Reklamowa VRK, jako największe stowarzyszenie rynku reklamy i komunikacji na Ukrainie, zrzesza wiodące firmy reklamowe różnych specjalizacji i jest organizatorem projektu CrUAtivity. W realizacji projektu pomagają agencja kreatywnej komunikacji marketingowej Brain Tank oraz agencja digital Adcore.
Jak działa CrUAtivity?
CrUAtivity to regularne zestawienie twórczości reklamowej na Ukrainie. Projekt prezentowany jest na dedykowanej stronie internetowej https://cruativity.org/. Obecnie zaprezentowane są tam prace z okresu od września do grudnia 2022 roku.
Każde zestawienie zawiera ogólny przegląd prac w formacie wideo (sekcja OBEJRZYJ) oraz w formacie tekstowym (sekcja CZYTAJ), a każda z nich jest szczegółowo przedstawiona w swojej kategorii: Film, Design, Digital, Kampanie reklamowe lub Kampanie społeczne.
Dodatkowo wskazani są autorzy każdego projektu oraz link do strony wykonawców, gdzie można zobaczyć więcej informacji o nich i ich twórczości. Zestawienie nie obejmuje wszystkich prac powstałych w podanym okresie na Ukrainie.
Wraca komercyjna reklama
Jak zauważono w VRK,widać stopniowe ożywienie rynku reklamowego na Ukrainie. Chociaż większość reklam nadal ma charakter społecznościowy, marki stopniowo przechodzą do zwykłej komunikacji komercyjnej ze swoimi odbiorcami. Jednak ich przekaz jest patriotyczny i wspierający, odpowiadając na wyzwania, z którymi Ukraińcy mierzą się na co dzień.
Ukraińcy w branży reklamowej, mimo przerw w dostawie prądu i okropności wojny, nadal tworzą nowe reklamy, nawet te nieoczekiwane, takie jak zamienianie betonowych bloków z byłych punktów kontrolnych w Kijowie w baśniowych bohaterów czy kręcenie filmu o „bohaterach zwierzęcego frontu” lub tworzenie specjalnej czcionki z dziur po kulach w budynkach mieszkalnych.
Głównymi tematami działań reklamowych w ostatnich 2 miesiącach były: wsparcie Ukraińców w ich walce i codziennym życiu, poparcie dla Ukrainy na świecie i podziękowania za to od Ukraińców, wprowadzanie produktów na rynek dotknięty wojną (np. debiut nowej marki ukraińskiej wódki premium – NEPOBORNA), inne istotne kwestie społeczne, takie jak przemoc domowa.
VRK zwraca uwagę, że dobrym znakiem dla branży reklamowej jest to, że coraz więcej miejsca w puli reklamowej zajmują zwykłe przekazy reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Ukraińska Koalicja Reklamowa uruchamia nowy przegląd „CrUAtivity"