SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever i GroupM: dość płacenia za reklamy faktycznie nieobejrzane przez internautów

Koncern Unilever i obsługująca go na niektórych rynkach grupa domów mediowych GroupM chcą zaostrzyć kryteria dotyczące sposobu liczenia efektywnych wyświetlań reklam internetowych. Firmy chcą płacić tylko za spoty odtworzone z dźwiękiem i po kilknięciu przez użytkowników oraz reklamy display obejrzane w całości.

Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB za obejrzenie spotu wideo uznaje się wyświetlenie na ekranie przynajmniej 50 proc. jego obszaru (co ma miejsce, gdy użytkownik np. przewija stronę lub przegląda jej inną część) przez minimum 2 sekundy, a za wyświetlenie reklamy graficznej - pokazanie jej w 50 proc. przez sekundę.

Unilever i GroupM (do której należą takie domy mediowe jak Maxus, MEC, MediaCom, Mindshare i Xaxis) chcą znacznego zaostrzenia tych kryteriów. Spoty nie mogą uruchamiać się automatycznie po załadowaniu strony, tylko mają być odtwarzane kliknięciem przez użytkowników, którzy muszą obejrzeć przy włączonym dźwięku przynajmniej połowę trwania klipu widocznego na ekranie w całości. Natomiast reklama display powinna w całości znajdować się przez sekundę w widoku ekranu.

- To proste: chcemy tego, za co płacimy - stwierdził bez ogródek w rozmowie z „Wall Street Journal” Rob Master, wicedyrektor Unilevera ds. mediów w Europie i obu Amerykach. Dodał, dotychczasowe standardy w tym zakresie są niewystarczające. - Nowe zasady zapewniłyby najwyższą pewność, że każda płatna emisja reklamy przekłada się na rzeczywistą możliwość zaprezentowania jej odbiorcy - uważa said Ari Bluman, szef pionu cyfrowego GroupM w Ameryce Północnej.

Formaty display nadal stanowią największą część rynku reklamy internetowej, natomiast spoty wideo są jednym z najszybciej rosnących formatów. W Polsce w I połowie br. nakłady na display stanowiły 43 proc. całego rynku e-reklamy, a wydatki na reklamy wideo urosły w skali roku o 27 proc., do 7,3 proc. udziału (według badania IAB AdEx - zobacz szczegóły).

Warto zauważyć, że oczekiwania Unilevera i GroupM są sprzeczne z tendencjami wydawców, zwłaszcza w obszarze wideo. Coraz więcej portali, na czele z Facebookiem, wprowadza bowiem mechanizm automatycznego uruchamiania klipów, a także emitowanych przed nimi spotów.

W ub.r. firma badawcza ComScore podała, że według jej pomiarów ponad połowa wyświetlanych reklam internetowych tak naprawdę nie jest widziana przez odbiorców, ponieważ są pokazywane w innych częściach serwisów niż te przeglądane przez użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Unilever i GroupM: dość płacenia za reklamy faktycznie nieobejrzane przez internautów

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cwaniaki za dyche
Na początek przestańcie brać kickbacki. Dość golenia wydawców do spółki z sieciami brokerskimi :D
0 0
odpowiedź
User
pavv
Teraz się jorgnęli, że 90% internautów nawet nie zauważa wyświetlających się reklam i co jedyne co szukają to guzika ZAMKNIJ natomiast przy filmach, gdzie im się funduje reklamy po prostu ich nie oglądają.
0 0
odpowiedź
User
Frustrat
Ale kick backi to chetnie wezmą.
0 0
odpowiedź