UPC Polska ostrzega przez próbami wyłudzenia danych poprzez fałszywe ankiety internetowe
Ktoś podszywa się pod firmę UPC Polska i rozsyła do jej abonentów fałszywe ankiety. - Chodzi w nich wyłącznie o wyłudzenie danych - informuje Michał Fura, rzecznik prasowy firmy.
Mechanizm jest podobny w przypadku UPC, ale także kilku innych operatorów. Abonent otrzymuje komunikat, że wygrał w konkursie organizowanym przez operatora, a ostatnim krokiem przed przyznaniem nagrody jest wypełnienie ankiety, na którą użytkownik przenosi się po kliknięciu. – To forma wyłudzenia, w której oszuści podszywają się pod popularnych dostawców usług internetowych. UPC nie prowadzi tego rodzaju kampanii – informuje Wirtualnemedia.pl Michał Fura.
Uwaga! Ostrzegamy! To próba wyłudzenia https://t.co/pX5uQ0nPQN
— Michał Fura (@michalfura) January 21, 2020
Firma zachęca do zachowania czujności i nie wchodzenia na podejrzane strony z logiem UPC. W razie wątpliwości można skontaktować się z operatorem w wiadomości prywatnej. – Na pewno pomożemy – obiecuje Michał Fura.
Na koniec trzeciego kwartału ub.r. UPC Polska miał 1,47 mln klientów (o 39,7 tys. więcej niż rok wcześniej), z czego 1,06 mln korzystało z telewizji cyfrowej.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska ostrzega przez próbami wyłudzenia danych poprzez fałszywe ankiety internetowe