SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)

W pierwszych trzech kwartałach br. cennikowe wydatki na reklamę radiową wyniosły ponad 4,44 mld zł. Większość rozgłośni zanotowała w skali roku dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych. Największe osiągnęły m.in. VOX FM i Trójka. Jedynie Radio ZET zarobiło na emisji reklam mniej niż rok wcześniej.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Od stycznia do września br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 4,44 mld zł -wynika z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.

Ponad jedna czwarta reklamowych budżetów trafiła w omawianym okresie do radia RMF FM, które pozostaje liderem stacji radiowych pod względem przychodów z reklam. Stacja w tym roku zarobiła na ich emisji 1,29 mld zł, czyli 21,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce na reklamowym radiowym podium utrzymuje wciąż Radio ZET,-mimo że reklamodawcy wydali w nim przez pierwsze trzy kwartały br. 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - wpływy stacji zmalały z 795,9 do 789,4 mln zł.

Trzecią największą pod względem wpływów z reklam rozgłośnią jest Program III Polskiego Radia. Tutaj marketerzy wydali 276,5 mln zł, czyli 45,5 proc. więcej w skali roku.

Spośród 10 stacji radiowych o najwyższych wpływach z reklam największy wzrost w omawianym okresie miało radio Vox FM. Ta rozgłośnia zwiększyła w skali roku przychody o blisko 50 proc. - z 56,4 do 84,6 mln zł.

Niemal o 40 proc. więcej rok do roku zarobił Program I Polskiego Radia - 154,4 mln zł. Wpływy reklamowe poznańskich Złotych Przebojów wzrosły w omawianym okresie o 22,8 proc. (do 58,6 mln zł), Eski Poznań – o 18,2 proc. (do 51,5 mln zł), RMF Classic - o 14,5 proc. (do 51,6 mln zł), a Tok FM –  o 10,3 proc. (do 86,6 mln zł). Eska Warszawa zarobiła w tym roku 55,9 mln zł, czyli 8,3 proc. więcej w skali roku.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

RMF FM

1 066 908 625 zł

1 294 669 680 zł

21,3

Radio ZET

795 887 795 zł

789 351 300 zł

-0,8

Program III Polskiego Radia

190 055 430 zł

276 459 120 zł

45,5

Program I Polskiego Radia

110 677 920 zł

154 365 290 zł

39,5

TOK FM

78 533 519 zł

86 638 107 zł

10,3

VOX FM

56 438 700 zł

84 568 070 zł

49,8

Złote Przeboje Poznań

47 709 560 zł

58 594 057 zł

22,8

Eska Warszawa

51 626 880 zł

55 915 390 zł

8,3

RMF Classic

45 047 229 zł

51 580 648 zł

14,5

Eska Poznań

43 535 792 zł

51 474 736 zł

18,2

Razem

3 901 460 528 zł

4 442 567 610 zł

13,9

Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
A jak się to ma do realnych wpływów, bo - z tego, co wiem - roczne przychody z tytuły reklamy radiowej nie przekraczają miliarda...
0 0
odpowiedź
User
real
W Trójce słychać aż nadto, szczególnie na playliście...
0 0
odpowiedź
User
Menagier
W Trójce słychać aż nadto, szczególnie na playliście...

Powinni połączyć redakcję muzyczną z działem reklamy - byłoby logiczniej... i taniej...
0 0
odpowiedź