VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
W pierwszych trzech kwartałach br. cennikowe wydatki na reklamę radiową wyniosły ponad 4,44 mld zł. Większość rozgłośni zanotowała w skali roku dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych. Największe osiągnęły m.in. VOX FM i Trójka. Jedynie Radio ZET zarobiło na emisji reklam mniej niż rok wcześniej.
Od stycznia do września br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 4,44 mld zł -wynika z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Ponad jedna czwarta reklamowych budżetów trafiła w omawianym okresie do radia RMF FM, które pozostaje liderem stacji radiowych pod względem przychodów z reklam. Stacja w tym roku zarobiła na ich emisji 1,29 mld zł, czyli 21,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na reklamowym radiowym podium utrzymuje wciąż Radio ZET,-mimo że reklamodawcy wydali w nim przez pierwsze trzy kwartały br. 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - wpływy stacji zmalały z 795,9 do 789,4 mln zł.
Trzecią największą pod względem wpływów z reklam rozgłośnią jest Program III Polskiego Radia. Tutaj marketerzy wydali 276,5 mln zł, czyli 45,5 proc. więcej w skali roku.
Spośród 10 stacji radiowych o najwyższych wpływach z reklam największy wzrost w omawianym okresie miało radio Vox FM. Ta rozgłośnia zwiększyła w skali roku przychody o blisko 50 proc. - z 56,4 do 84,6 mln zł.
Niemal o 40 proc. więcej rok do roku zarobił Program I Polskiego Radia - 154,4 mln zł. Wpływy reklamowe poznańskich Złotych Przebojów wzrosły w omawianym okresie o 22,8 proc. (do 58,6 mln zł), Eski Poznań – o 18,2 proc. (do 51,5 mln zł), RMF Classic - o 14,5 proc. (do 51,6 mln zł), a Tok FM – o 10,3 proc. (do 86,6 mln zł). Eska Warszawa zarobiła w tym roku 55,9 mln zł, czyli 8,3 proc. więcej w skali roku.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2015 |
I-IX 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 066 908 625 zł |
1 294 669 680 zł |
21,3 |
Radio ZET |
795 887 795 zł |
789 351 300 zł |
-0,8 |
Program III Polskiego Radia |
190 055 430 zł |
276 459 120 zł |
45,5 |
Program I Polskiego Radia |
110 677 920 zł |
154 365 290 zł |
39,5 |
TOK FM |
78 533 519 zł |
86 638 107 zł |
10,3 |
VOX FM |
56 438 700 zł |
84 568 070 zł |
49,8 |
Złote Przeboje Poznań |
47 709 560 zł |
58 594 057 zł |
22,8 |
Eska Warszawa |
51 626 880 zł |
55 915 390 zł |
8,3 |
RMF Classic |
45 047 229 zł |
51 580 648 zł |
14,5 |
Eska Poznań |
43 535 792 zł |
51 474 736 zł |
18,2 |
Razem |
3 901 460 528 zł |
4 442 567 610 zł |
13,9 |
Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Powinni połączyć redakcję muzyczną z działem reklamy - byłoby logiczniej... i taniej...