VUMag.pl zyskał pół mln użytkowników. Kafeteria i Wizaz liderami serwisów kobiecych
Uruchomiony przez Grupę Onet pod koniec ub.r. VUMag.pl odwiedziło w styczniu 495 tys. użytkowników, którzy wykonali 2,6 mln odsłon. Witrynie dużo jeszcze brakuje do zasięgów czołowych serwisów dla kobiet, ale wyprzedziła już strony takie jak Milionkobiet.pl i Stylio.pl.
VUMag.pl, pozycjonowany jako serwis premium dla kobiet, zanotował w styczniu dokładnie 494,9 tys. real users, 2,5 mln odsłon na urządzeniach stacjonarnych i 116 tys. odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przeciętny użytkownik (czy raczej użytkowniczka) spędził na stronie 7 minut i 17 sekund.
Przedstawiciele Grupy Onet deklarują zadowolenie z tych wyników i deklarują, że w kolejnych miesiącach będą one lepsze. - Udało nam się znaleźć grono wiernych i powracających do serwisu użytkowników - mówi Wirtualnemedia.pl Barbara Żbik, rzeczniczka portalu. VUMag.pl był do tej pory promowany głównie na innych stronach Grupy Onet. Planowana jest też jego kampania reklamowa w mediach zewnętrznych.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku
VUMag.pl już w pierwszym miesiącu zanotował o dużo większą odwiedzalność niż działające od kilku lat Milionkobiet.pl (Marquard Media) i Stylio.pl (G+J Polska). Natomiast Lula.pl i Wysokieobcasy.pl (obie strony należą do Grupy Gazeta.pl), Stylistka.pl (Grupa Innovaweb), Iwoman.pl (Grupa Money.pl), Zeberka.pl (Marquard Media), Kobieta.pl (G+J Polska) i Snobka.pl (Grupa o2) miały mniej użytkowników od VUMag.pl, ale więcej odsłon, a także - oprócz Stylistka.pl i Iwoman.pl - przyciągały internautów na dłużej.
Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami lifestyle’owymi dla kobiet są Kafeteria.pl (Grupa o2) i Wizaz.pl (Edipresse Polska). Kolejne miejsca - z ponad milionem użytkownikiem i kilkunastoma mln odsłon w styczniu br. - zajmują Ofeminin.pl (Ringier Axel Springer Polska), Polki.pl (Edipresse Polska) i Styl.pl (Grupa Interia.pl). VUMag.pl wyprzedają jeszcze pod względem zasięgu Papilot.pl (G7 Media) i Styl.fm (Digital Avenue).
>>> TOP100 serwisów w Polsce: kto stracił, a kto zyskał
W poniższym zestawieniu nie uwzględniliśmy kobiecych serwisów/działów portali horyzontalnych, tylko strony działające w osobnych domenach.
Czołowe serwisy lifestyle'owe dla kobiet w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
kafeteria.pl | 2 985 574 | 29 858 800 | 0:15:25 | 3 446 500 | 15,43% |
wizaz.pl | 2 430 080 | 43 583 515 | 0:24:47 | 2 535 975 | 12,56% |
ofeminin.pl | 1 194 177 | 11 821 140 | 0:04:56 | 792 131 | 6,17% |
polki.pl | 1 163 367 | 11 891 565 | 0:06:40 | 762 566 | 6,01% |
styl.pl | 1 135 187 | 17 952 667 | 0:15:39 | 604 409 | 5,87% |
papilot.pl | 713 213 | 17 722 794 | 0:16:04 | 961 074 | 3,69% |
styl.fm | 625 576 | 13 157 937 | 0:08:27 | 313 146 | 3,23% |
vumag.pl | 494 898 | 2 499 235 | 0:07:17 | 116 008 | 2,56% |
lula.pl | 456 295 | 7 376 195 | 0:12:45 | 424 557 | 2,36% |
stylistka.pl | 387 330 | 5 910 971 | 0:05:48 | 226 499 | 2,00% |
wysokieobcasy.pl | 374 026 | 3 583 049 | 0:13:35 | 178 300 | 1,93% |
iwoman.pl | 368 602 | 3 000 482 | 0:04:52 | 183 438 | 1,90% |
zeberka.pl | 365 688 | 5 758 281 | 0:12:07 | 293 902 | 1,89% |
kobieta.pl | 297 335 | 2 667 492 | 0:05:32 | 178 683 | 1,54% |
snobka | 259 013 | 5 974 553 | 0:17:04 | 326 447 | 1,34% |
stylio.pl | 177 211 | 2 311 433 | 0:06:49 | 71 902 | 0,92% |
milionkobiet.pl | 149 253 | 1 317 876 | 0:04:15 | 47 206 | 0,77% |
Dołącz do dyskusji: VUMag.pl zyskał pół mln użytkowników. Kafeteria i Wizaz liderami serwisów kobiecych