W 2012 r. globalny rynek płatnej telewizji był wart 238 mld USD
W 2012 roku wartość globalnego rynku płatnej telewizji wzrosła do 238 miliardów dolarów, w porównaniu do 223 miliardów dolarów w roku 2011 - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Według ABI Research, w najbliższych latach światowy rynek płatnej telewizji będzie się rozwijał średnio o 4 proc. rocznie i w 2018 roku osiągnie wartość 304 miliardów dolarów.
W minionym roku swój udział w rynku z 10 proc. do 11,5 proc. zwiększyła IPTV. Analitycy przewidują, że w 2018 roku będzie to już 18 proc. (53 mld USD przychodu).
Tymczasem pozostałe platformy zanotowały spadki, w tym liderująca telewizja kablowa (z 48,5 proc. do 47 proc.) oraz telewizja satelitarna (o ok. 1 pkt. proc.).
Biorąc pod uwagę wszystkie platformy, największy przychód spośród operatorów generuje satelitarny gigant DirecTV. W segmencie IPTV liderem jest Verizon.
Dołącz do dyskusji: W 2012 r. globalny rynek płatnej telewizji był wart 238 mld USD