W Afryce ponad 30 mln klientów płatnej telewizji, najpopularniejsze Multichoice, Vivendi i StarTimes
W 2025 roku w Afryce będzie 47,26 miliona subskrybentów płatnej telewizji, w porównaniu do 30,7 miliona na koniec roku 2019 - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
W latach 2019-2025 liczba subskrybentów płatnej telewizji w Afryce zwiększy się o 54 proc. Jednocześnie przychód z płatnej telewizji wzrośnie tam w tym okresie tylko o 31 proc., z 5,48 miliarda dolarów do 7,2 miliarda dolarów.
Jak wyjaśnia Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, wolniej rosnące wpływy od liczby subskrybentów to efekt ostrej rywalizacji między operatorami, którzy będą obniżać ceny aby zdobyć nowych klientów.
Dominacja trzech platform
Afrykański rynek płatnej telewizji jest zdominowany przez trzy platformy: Multichoice, Vivendi i StarTimes/StarSat. Łącznie mają one 93 proc. udziału w rynku. Każda z nich oferuje zarówno platformę telewizji satelitarnej, jak i płatną platformę naziemnej telewizji cyfrowej.
Multichoice miał na koniec 2019 roku 14,56 miliona subskrybentów satelitarnej platformy DStv i platformy naziemnej telewizji cyfrowej GOtv, a do roku 2025 liczba ta ma wzrosnąć do 18,05 miliona. W przypadku francuskiego Vivendi spodziewany jest wzrost liczby subskrybentów platform Canal Plus (satelitarna) i Easy TV (DTT) z 4,73 miliona do 7,35 miliona. Najszybszy wzrost ma natomiast zanotować StarTimes/StarSat: z 9,1 miliona subskrybentów na koniec 2019 roku do 16,39 miliona w roku 2025.
Dołącz do dyskusji: W Afryce ponad 30 mln klientów płatnej telewizji, najpopularniejsze Multichoice, Vivendi i StarTimes