W październiku widzów zyskały TVP Info i Polsat News
TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały wpaździerniku br. większy udział w rynku i oglądalność niż rokwcześniej. W dół poszła natomiast widownia i udział Superstacji, TVBiznes i TVN CNBC Biznes - raport Wirtualnemedia.pl.
Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacjaTVP Info, przyciągała w zeszłym miesiącu średniocodziennie 273 tys. widzów, czyli o 16,79 proc. więcej niż wanalogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,09proc. do 4,43 proc. Wzrost widowni o 6,52 proc. zanotowała teżkonkurencyjna TVN 24, którą w październiku br. oglądało 172 tys.widzów, ale minimalnie (o 0,03 pkt. proc.) spadł udział tej stacjiw rynku i wyniósł 2,79 proc. - pokazują dane AGB NielsenMedia Research przygotowane dla portaluWirtualnemedia.pl.
Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego sięna pozycji trzeciej kanału Polsat News, którego każdąminutę w październiku br. oglądało średnio 22 tys. widzów, czyli ażo 87,22 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z0,21 proc. do 0,36 proc. Z kolei czwarta w rankingu Superstacjajako jedyna wśród kanałów informacyjnych straciła w październikubr. widzów - jej oglądalność spadła bowiem o 6,25 proc. do 11 tys.osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,21 proc. do 0,18proc.
Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes spadła wzeszłym miesiącu o 24,25 proc. do 2 tys. widzów, zaś udział zmalałz 0,05 proc. do 0,04 proc. Gorzej radził sobie konkurencyjny kanałTVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 46,61 proc. do 1tys. osób, a udział spadł aż o 0,03 pkt proc. do 0,02 proc..
Z kolei wśród widzów mieszkających na terenach wiejskich i wmiastach poniżej 100 tys. mieszkańców liderem pod względemoglądalności także był kanał TVP Info i miał on tutaj wyższy udziałniż w grupie 4+, wynoszący 4,63 proc. Nieco niższy udział niż wcałej populacji zanotowała za to TVN 24 (2,79 proc.), chociażjednocześnie stacja ta miała spory wzrost w porównaniu dopaździernika ub.r. Lepiej na wsiach i w małych miastach niż u ogółuwidzów radzi sobie też Polsat News, którego udział wynosi 0,44proc., a prawie tak samo Superstacja, posiadająca w analizowanejgrupie ludzi 0,17 proc. udziału.
Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych wpaździerniku br.
Dołącz do dyskusji: W październiku widzów zyskały TVP Info i Polsat News