„W Sieci” z niepodpisanym artykuem chwalącym SKOK-i. Karnowski: to tekst redakcyjny, a nie sponsorowany
W nowym numerze tygodnika „W Sieci” (Fratria) znajdują się artykuły pozytywnie opisujące SKOK-i i Polską Grupę Zbrojeniową. Nie podpisał się pod nimi żaden autor, teksty nie zostały też opatrzone informacją, że stanowią reklamy. - To niedopatrzenie, w kolejnym numerze przeprosimy za to. Nie mieliśmy żadnej umowy na tekst o SKOK-ach, przygotował go dział gospodarczy tygodnika - zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii.
Najnowszy numer „W Sieci” zawiera w dziale „Gospodarka” dwa niepodpisane teksty. Pierwszy z nich to „Skok. Ku przyszłości”, zaś drugi - „Synergia dla bezpieczeństwa”. Oba wyglądają na teksty reklamowe: w pierwszym z nich nieznany z nazwiska autor zachwala SKOK-i i daje odpór „medialnej nagonce” na kasy. - „Afery SKOK” nigdy nie było i wszelkiej maści pseudonaukowe wyliczenia bądź tezy mówiące o stratach z tytułu upadłości spółdzielczych kas zarządzanych przez wprowadzanych do SKOK-ów urzędników są wyssane z palca - czytamy w tekście.
Drugi z artykułów traktuje o zawarciu umowy o współpracy pomiędzy Polską Grupą Zbrojeniową a ośmioma uczelniami wyższymi. - To kontynuacja działań o strategicznym znaczeniu dla krajowej zbrojeniówki. Współpraca przemysłu i nauki przyniesie innowacje i nowe rozwiązania technologiczne dla polskich żołnierzy - czytamy na początku tekstu. Dalej jest o zacieśnianiu współpracy pomiędzy PGZ, a „światem nauki”.
Żaden z tekstów nie został podpisany. Pod tym o SKOK-ach też nie ma informacji, że został wykupiony przez opisywaną w nim firmę, chociaż treść może to sugerować. - Reklama? Nie, na pewno nie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii.
– Szczerze mówiąc dziwię się, że nie ma tam podpisu autorów. Nie mieliśmy żadnych umów na ten tekst, odpowiedzialny za niego jest dział gospodarczy tygodnika. To normalny tekst gospodarczy. Nie mam w tej chwili tego przed oczami, ale byłem przekonany, że podpisy tam się znalazły. Jeśli nie, to niedopatrzenie. Przeprosimy za to czytelników w następnym numerze – kończy Karnowski.
Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „W Sieci” wynosiła 67 858 egz.
Dołącz do dyskusji: „W Sieci” z niepodpisanym artykuem chwalącym SKOK-i. Karnowski: to tekst redakcyjny, a nie sponsorowany