Wakacje.pl z nowym logo i hasłem „Urlop zaczyna się tutaj”
Firma Wakacje.pl (należąca do Wirtualnej Polski) wprowadza nową identyfikację wizualną, opartą na zmienionym logotypie i haśle „Urlop zaczyna się tutaj”. W połowie maja rozpocznie kampanię reklamową.
W nowym logo nazwa Wakacje.pl jest zapisana ciemniejszą czcionką o innym kroju niż poprzednio, a symbol słońca uproszczono do postaci łuku. Marka zyskała hasło główne „Urlop zaczyna się tutaj”.
- Ostatni czas nas co prawda nie rozpieszcza, ale Wakacje.pl nie schodzą z obranego kursu, konsekwentnie realizując strategię client first. W ostatnich kwartałach wdrożyliśmy nowy serwis wakacje.pl, nasza półka produktowa uległa istotnej rozbudowie, automatyzujemy procesy obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, konsekwentnie zwiększając jakość i poziomy sprzedaży. Za nami trzy akwizycje i istotne powiększenie zespołu na przestrzeni ostatnich lat - wylicza Dariusz Górzny, prezes Wakacje.pl.
- W świetle tych zmian tylko jedna rzecz przez ostatnie 10 lat pozostawała niezmienna - to nasza identyfikacja wizualna i nasz logotyp. I na tym polu czas na zmianę, zmianę identyfikacji która będzie swoją pojemnością nadążała za tempem i wielowymiarowością rozwoju, jaki jest naszym udziałem - podkreśla.
Nowa identyfikacja Wakacje.pl obejmuje też nowy system piktogramów w palecie ośmiu kolorów. Ma to pozwolić na prezentowanie szerokiej półki produktowej, wielu możliwości podróżowania i zakupu wakacji w nieograniczony sposób.
- Towarzyszymy klientom na każdym etapie ścieżki zakupowej ułatwiając wybór miejsca na urlop, zamieniając nieefektywne poszukiwanie w gąszczu możliwości na łatwe i przyjemne porównanie ofert, zakończone szybkim i bezpiecznym zakupem. Nasi Klienci mogą z naszą pomocą planować wymarzony urlop kiedy chcą, gdzie i jak chcą, w pełni bezobsługowo, ze wsparciem doradcy infolinii czy też w salonie stacjonarnym. Wizualna strona naszej marki musi korespondować z nowoczesnością i wygodą procesów, które oferujemy - komentuje Dariusz Górzny.
Nową identyfikację wizualną Wakacje.pl przygotowała agencja BNA. - Projekt dla Wakacje.pl był wyzwaniem. Koncept musiał z jednej strony łączyć przyjemny, pełen pozytywnych emocji, a zarazem różnorodny produkt skierowany do wszystkich, z siłą i pozycją marki, będącej liderem rynku agencyjnego w Polsce. Wakacje.pl są obecne na rynku ponad 20 lat, przez ostatnie 10 z tym samym logo. Finalny efekt jest zatem efektem intensywnej pracy nad istotą marki dzisiaj, z jej nowymi możliwościami i potrzebami - opisuje Andrzej Rozen, brand consultant w BNA.
Wakacje.pl będzie reklamować ofertę letnią
Nowa identyfikacja na platformach internetowych Wakacje.pl zostanie wprowadzona równocześnie. Ponadto do końca br. pojawi się w 50 salonach stacjonarnych firmy, a do początku 2023 roku w pozostałych ponad 150.
17 maja rozpocznie się ogólnopolska kampania promująca nowy wizerunek Wakacje.pl.
- Wiele lat pracowaliśmy nad budowaniem świadomości marki i to nam się udało. Po roku nieobecności w mediach wracamy w nowej, odświeżonej odsłonie, która dotychczasowym klientom pozwoli odkryć nas na nowo, a tym nowym poznać nas w pełni naszych możliwości. Digitalowa forma logo i nowy język identyfikacji doskonale odpowiadają dzisiejszej konsumpcji mediów, a nam jako marce pozwolą na zwinną i elastyczną realizację wielu kampanii, o których już myślimy na najbliższy czas i kolejne lata - podkreśla Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu firmy.
Wakacje.pl (wówczas działające jako Enovatis) pod koniec 2015 roku zostały kupione za 84 mln zł przez Wirtualną Polskę. W 2018 roku przejęły spółkę My Travel mającą wówczas 116 salonów stacjonarnych i serwis Parklot, a w 2019 roku - firmę Wakacyjny Świat z ponad 100 salonami sprzedażowymi.
Dołącz do dyskusji: Wakacje.pl z nowym logo i hasłem „Urlop zaczyna się tutaj”
W mojej ocenie kolorystyka jest taka sama jak Rainbow. Granat różni się dosłownie kilkoma punktami na każdym składniku barwy (R: 38/83/184 vs Wakacje 33/85/186). Większe różnice są w żółtym (R: 255/194/14 vs Wakacje 245/210/82). Ciekawe czy to było celowe, czy tak wyszło?