Wilno i Lwów na mapie 'Lata z Radiem'
Po raz pierwszy w historii 'Lato z Radiem' wyjedzie poza granice Polski. Za audycję odpowiada Katarzyna Nazarewicz-Sosińska.
„Lato z Radiem” - wizytówka Jedynki Polskiego Radia, audycja goszcząca na jej antenie od 36 lat, startuje w tym roku 23 czerwca koncertem w Częstochowie, kończy 2 wrześnie plenerem w Gnieźnie.
„Planujemy odwiedzić 19 polskich miast. Po raz pierwszy w historii wyjedziemy poza granice kraju. Wizyta w Wilnie jest już potwierdzona. Właśnie finalizuję pobyt we Lwowie” – mówi portalowi „Wirtualnemedia.pl” Wojciech Konieczny, do wczoraj sekretarz Programu Pierwszego Polskiego Radia, mianowany właśnie na zastępcę szefa Jedynki.
Na trasie „Lata” znalazły się przede wszystkim miejscowości kojarzące się z turystyką, z dala od wielkich aglomeracji m.in. Karpacz, Kołobrzeg, Świnoujście, Sanok, Zagórów, Jarosław, Suwałki, Duszniki Zdrój, Nowy Sącz.
„Takie miasta ściśle polskie, magiczne miejsca, małe społeczności. Chcemy w tym roku skoncentrować się na, jak to się mówi, naszych małych ojczyznach, opowiadać na antenie o ich historii, regionalnych obyczajach, ludziach tam mieszkających. Spotkać tam można często nieprzeciętne jednostki. Nikt nigdy o nich nie słyszał. Zamierzamy dać im szanse na zaprezentowanie się, zareklamowanie swojej magiczności” – dodaje Konieczny. Nie ukrywa, że rezygnacja z dużych aglomeracji podyktowana jest również kwestią praktyczną, a mianowicie problemami związanymi z transportem i odległościami, jakie należałoby przebyć, chcąc koncertować w tych ośrodkach. Hasło tegorocznej akcji brzmi „Magiczni ludzie w magicznych miejscach”.
Główną muzyczną gwiazdą „Lata z Radiem” został zespół Perfect. Na scenie zobaczymy też Katarzynę Cerekwicką oraz zespoły Łzy i Leszcze. Jak to zazwyczaj bywa imprezie towarzyszyć będą także liczne konkursy.
„Zrezygnowaliśmy z dyscyplin w stylu konkursu na najdłuższy warkocz, czy gotowania największej zupy. To były dobre pomysły, ale w tym roku nie planujemy ich praktykować” – mówi.
Podobne dyscypliny kojarzą się z wieloletnim szefem projektu Romanem Czejarkiem, który po odsunięciu od kierowania programem oraz prowadzenia audycji przez byłego szefa Jedynki Marcina Wolskiego, związał się z Radiem Vox FM. Jego miejsce zajęła Katarzyna Nazarewicz-Sosińska, która do zespołu Jedynki dołączyła w lutym tego roku.
Ale „Lato” nie może obyć się bez niekonwencjonalnych konkursów. W tym roku jednym z głównych zaplanowano plebiscyt na najlepszą, jak to określa Konieczny, magiczną orkiestrę. Jej zadaniem będzie wykonywanie przebojów tegorocznej gwiazdy, czyli Perfectu.
Na trasie „Lata z Radiem” będą obecni prezenterzy znani z anteny stacji m.in. Paweł Kostrzewa, Paula Michalik, czy Marcin Wojciechowski. Każde z miasta, tak jak to miało miejsce w latach ubiegłych, będzie współfinansowało imprezę, pokrywając około 25 proc. jej kosztu. To pieniądze w granicach 30 tys. zł.
Tegoroczna impreza ma mieć szerszy wymiar, niż to miało miejsce w latach ubiegłych. Audycja zostanie patronem szeregu imprez kulturalnych, od plenerowych po kulturę wysoką, często goszczącą w salach koncertowych. Polskiemu Radiu towarzyszyć w tym ma telewizja publiczna. Zaplanowano, że nada ona też relacje z niektórych imprez.
„Lato z Radiem” jest jedną z najpopularniejszych audycji radiowych w Polsce. W swoim wakacyjnym paśmie, pomiędzy godziną 9.00 rano i 12.00 w południe, gromadzi przy odbiornikach kilkumilionową rzeszę słuchaczy.
SMG/KRC | Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2007 | Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2006 | ||
Wirtualnemedia.pl | Udział w rynku | Zasięg dzienny | Udział w rynku | Zasięg dzienny |
Stacje ogólnopolskie | ||||
Radio RMF FM | 22,60% | 27,50% | 21,60% | 27,20% |
Radio Zet | 19,20% | 24,30% | 19,00% | 24,10% |
Jedynka | 12,30% | 13,70% | 14,30% | 15,80% |
Trójka | 6,60% | 7,30% | 6,20% | 7,30% |
Radio Maryja | 2,10% | 3,10% | 2,40% | 3,90% |
Dwójka | 0,70% | 1,30% | 0,80% | 1,20% |
Bis Polskie Radio | 0,30% | 0,70% | 0,80% | 1,00% |
Stacje ponadregionalne | ||||
Radio TOK FM | 1,00% | 1,30% | 0,80% | 1,10% |
Radio Wawa | 0,90% | 1,30% | 0,80% | 1,40% |
Radiostacja | 0,80% | 1,80% | 0,60% | 1,30% |
Grupy radiowe | ||||
Grupa TIME [46] | 9,10% | 12,20% | 7,9% (43) | 10,70% |
Audytorium [17] | 4,90% | 7,20% | 5,00% | 7,70% |
Grupa Agora [28] | 3,90% | 5,30% | 4,60% | 6,10% |
Grupa Ad.Point-11 | 1,80% | 2,50% | 1,60% | 2,60% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, luty-kwiecień 2007, ogół badanych, wiek: 15-75, próba: 23036. | Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, luty-kwiecień, próba: 22 976 |
Dołącz do dyskusji: Wilno i Lwów na mapie 'Lata z Radiem'