SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju

26 czerwca rusza druga edycja wakacyjnego cyklu Wirtualnej Polski „#JedziemyWPolskę”. Korzystając z publicznego transportu i bez internetu w telefonach piątka reporterów z różnych redakcji wybierze się w kilkudniowe trasy po kraju, z czego opublikują relacje. Akcję koordynują Joanna Kocik i Tomasz Michalski.

Joanna KocikJoanna Kocik

To już druga edycja akcji. W ubiegłym roku reporterzy WP.pl odwiedzili 12 miejscowości w kraju. W tym roku Wirtualna Polska zmienia formułę: dziennikarze będą poruszać się po Polsce autobusami, pociągami i autostopem. Projekt zainauguruje relacja na żywo z przejazdu autostopem nad Bałtyk. Dziennikarze będą na bieżąco informować o podróży oraz pokażą, jak radzą sobie z łapaniem stopa.

- Przejedziemy m.in. najdłuższą trasą kolejową w Polsce, ze Szczecina do Przemyśla. Spróbujemy wrócić do Warszawy z Podlasia, korzystając wyłącznie z lokalnych połączeń, nie korzystając z internetu w telefonie. Chcemy przybliżyć naszym czytelnikom nowe miejsca i podkreślić kwestię dostępności transportu publicznego w Polsce - mówi Joanna Kocik, wydawczyni strony głównej WP i koordynatorka akcji.

W projekt zaangażowanych będzie pięciu reporterów. Podobnie jak w 2018 roku, #JedziemyWPolskę będzie akcją realizowaną wspólnie przez kilka redakcji. Wezmą w niej udział: Martyna Kośka i Witold Ziomek (Money.pl), Piotr Barejka (WP Wiadomości) oraz Helena Łygas i Aleksandra Chruścielewska (WP Kobieta). Koordynatorami są Joanna Kocik i Tomasz Michalski pełniący funkcje wydawców.

W 2018 roku dziennikarze WP wyruszyli w trasę, by przygotować materiały o życiu i problemach mieszkańców kilkunastu polskich miejscowości. Odwiedzili łącznie 12 miejsc i przejechali 8 tysięcy kilometrów. Na mapie znalazły się m.in. Rytel, Oświęcim, Nowy Sącz, Włocławek, Konin czy Wielbark.

- Otrzymaliśmy ogromny odzew od czytelników, dzięki czemu przygotowaliśmy znacznie więcej materiałów, niż pierwotnie planowaliśmy. Filmy i artykuły prezentujące Polskę spoza nurtu wielkich miast cieszyły się sporym zainteresowaniem. Tym razem chcemy dowiedzieć się, jak podróżuje się przez lokalną Polskę - mówi Krzysztof Majak, redaktor naczelny strony głównej Wirtualnej Polski.

Wszystkie materiały z akcji będą publikowane na stronie głównej WP. Pomysły i historie czytelnicy mogą zgłaszać pod adresem Dziejesie.wp.pl.

Według badania Gemius/PBI w maju br. portal WP.pl zanotował 16,51 mln realnych użytkowników i 1,87 mld odsłon, a wszystkie strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska - 21,61 mln użytkowników i 2,94 mld odsłon.

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 157 mln zł oraz zysku netto o 72,5 proc. do 14,37 mln zł. W segmencie internetowym osiągnęła 152,39 mln zł wpływów i 44,06 mln zł zysku EBITDA, a Telewizja WP miała 4,6 mln zł przychodów i 1,78 mln zł straty EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fsa
Biedni "dziennikarze" WP muszą odrabiać pańszczyznę tym poronionym pomysłem
odpowiedź
User
Ola
No survival prawdziwy :) Pojechać PKSem bez netu. 90% pracujących w PL codziennie takowego doświadcza. Problemy współczesnej bańki.
odpowiedź
User
może wystarczy przejść się po korytarzach na jutrzenki?
Jedni sobie jeżdżą, inni orają na to po 12h, bezpłatne nadgodziny, 3k na rękę na dziele...
odpowiedź