Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju
26 czerwca rusza druga edycja wakacyjnego cyklu Wirtualnej Polski „#JedziemyWPolskę”. Korzystając z publicznego transportu i bez internetu w telefonach piątka reporterów z różnych redakcji wybierze się w kilkudniowe trasy po kraju, z czego opublikują relacje. Akcję koordynują Joanna Kocik i Tomasz Michalski.
To już druga edycja akcji. W ubiegłym roku reporterzy WP.pl odwiedzili 12 miejscowości w kraju. W tym roku Wirtualna Polska zmienia formułę: dziennikarze będą poruszać się po Polsce autobusami, pociągami i autostopem. Projekt zainauguruje relacja na żywo z przejazdu autostopem nad Bałtyk. Dziennikarze będą na bieżąco informować o podróży oraz pokażą, jak radzą sobie z łapaniem stopa.
- Przejedziemy m.in. najdłuższą trasą kolejową w Polsce, ze Szczecina do Przemyśla. Spróbujemy wrócić do Warszawy z Podlasia, korzystając wyłącznie z lokalnych połączeń, nie korzystając z internetu w telefonie. Chcemy przybliżyć naszym czytelnikom nowe miejsca i podkreślić kwestię dostępności transportu publicznego w Polsce - mówi Joanna Kocik, wydawczyni strony głównej WP i koordynatorka akcji.
W projekt zaangażowanych będzie pięciu reporterów. Podobnie jak w 2018 roku, #JedziemyWPolskę będzie akcją realizowaną wspólnie przez kilka redakcji. Wezmą w niej udział: Martyna Kośka i Witold Ziomek (Money.pl), Piotr Barejka (WP Wiadomości) oraz Helena Łygas i Aleksandra Chruścielewska (WP Kobieta). Koordynatorami są Joanna Kocik i Tomasz Michalski pełniący funkcje wydawców.
W 2018 roku dziennikarze WP wyruszyli w trasę, by przygotować materiały o życiu i problemach mieszkańców kilkunastu polskich miejscowości. Odwiedzili łącznie 12 miejsc i przejechali 8 tysięcy kilometrów. Na mapie znalazły się m.in. Rytel, Oświęcim, Nowy Sącz, Włocławek, Konin czy Wielbark.
- Otrzymaliśmy ogromny odzew od czytelników, dzięki czemu przygotowaliśmy znacznie więcej materiałów, niż pierwotnie planowaliśmy. Filmy i artykuły prezentujące Polskę spoza nurtu wielkich miast cieszyły się sporym zainteresowaniem. Tym razem chcemy dowiedzieć się, jak podróżuje się przez lokalną Polskę - mówi Krzysztof Majak, redaktor naczelny strony głównej Wirtualnej Polski.
Wszystkie materiały z akcji będą publikowane na stronie głównej WP. Pomysły i historie czytelnicy mogą zgłaszać pod adresem Dziejesie.wp.pl.
Według badania Gemius/PBI w maju br. portal WP.pl zanotował 16,51 mln realnych użytkowników i 1,87 mld odsłon, a wszystkie strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska - 21,61 mln użytkowników i 2,94 mld odsłon.
W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 157 mln zł oraz zysku netto o 72,5 proc. do 14,37 mln zł. W segmencie internetowym osiągnęła 152,39 mln zł wpływów i 44,06 mln zł zysku EBITDA, a Telewizja WP miała 4,6 mln zł przychodów i 1,78 mln zł straty EBITDA.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju