Właściciele McCann Poland inwestują w Digital First AI
Digital First AI, startup działający w obszarze technologii marketingowych (MarTech), pozyskał 3,8 mln dol. na rozwój platformy umożliwiającej automatyzację tworzenia strategii marketingowych dla kampanii online z użyciem sztucznej inteligencji. Wśród inwestorów są właściciele agencji reklamowej McCann Poland, Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa.
Liderem tej rundy finansowania był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się m.in. fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCann Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue, skupiającej spektrum agencji specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu i komunikacji z obszaru content creation, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa.
Do grona inwestorów dołączyli również aniołowie biznesu: Maciej Zawadziński (seryjny przedsiębiorca z wieloma exitami na konce), Miłosz Mazurkiewicz (inwestor giełdowy), Marta Zarosa (CEO State of the Art, ex-IndaHash), Adam Radzki (ex-Benefit Systems), Mirosław Lubarski (doradca zarządu Grupy PSB), Mirosław Kisyk (ex-MetLife) i Bartosz Dobrzański (członek rady nadzorczej Orange Polska).
– Zaangażowanie kapitałowe ze strony właścicieli McCann Poland potwierdza potencjał naszego rozwiązania, które wpisuje się w globalne trendy w branży marketingowej związane z użyciem AI i postępującej roli sztucznej inteligencji przy tworzeniu strategii i kampanii reklamowych. To strategiczne partnerstwo z jedną z najczęściej nagradzanych i szanowanych na świecie agencji kreatywnych umożliwi nam rozwój oferty dla dużych firm i korporacji oraz dotarcie do największych globalnych marek. Z kolei udział w tej rundzie finansowania międzynarodowych funduszy inwestycyjnych jest wyrazem zaufania dla naszych globalnych ambicji – mówi Rafał Tromczyński, co-founder i CEO Digital First AI.
Rozwiązanie Digital First AI dla klientów McCann Worldgroup
Digital First AI oferuje usługi w modelu SaaS (software-as-a-service) umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji, co pozwala na oszczędność czasu oraz optymalizację budżetu.
Aktualne rozwiązania spółki to kamień milowy na drodze do marketingu w pełni autonomicznego, w którym sztuczna inteligencja tworzy, prowadzi i optymalizuje kampanie reklamowe online bez udziału człowieka.
Digital First AI obsługuje obecnie ponad 900 klientów z 60 krajów świata, w tym przede wszystkim z USA, skąd obecnie pochodzi ponad 50 proc. jej przychodów, Polski, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii.
Obecna runda seed została zrealizowana w amerykańską spółkę Digital First AI Holding Inc., która tworzy międzynarodową strukturę startupu.
– Rozwiązanie stworzone z myślą o dużych firmach i korporacjach zostanie w pierwszej kolejności zaoferowane klientom oraz agencjom McCann Worldgroup, wśród których są największe marki na świecie, jak i wiodące agencje kreatywne na wszystkich kontynentach – mówi Wojciech Borowski, group CEO McCann Poland i co-founder Grupy 45Avenue.
Dołącz do dyskusji: Właściciele McCann Poland inwestują w Digital First AI