Stowarzyszenie Otwarte Klatki walczy o wolność dla kurczaków z hodowli przemysłowej
W najnowszej kampanii społecznej Stowarzyszenie Otwarte Klatki wykorzystuje temat kwarantanny wywołanej pandemią. Porównanie z Covid-19 ma pokazać trudny los kurczaków i brojlerów w hodowli przemysłowej. Strategię kampanii opracowała pro bono agencja mediowa Starcom.
"Ty odzyskałeś życie po kwarantannie, on nigdy nie ucieknie od choroby" - brzmi przesłanie kampanii Otwartych Klatek.
Kampania outdoorowa jest częścią kampanii społecznej "Frankenkurczak" prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, mającej na celu polepszenie warunków chowu kurczaków brojlerów. Akcja nawiązuje do uczuć, jakie towarzyszyły nam podczas przymusowej kwarantanny, której byliśmy poddani na przełomie marca i kwietnia br. – strachu, niepewności, obawy przed chorobą, tęsknoty za świeżym powietrzem. Kwarantanna i związane z nią uczucia dla ludzi przeminęły, a dla zwierząt smutna rzeczywistość w zniewoleniu trwa dalej - przekonuje stowarzyszenie Otwarte Klatki.
– Chcemy zwrócić uwagę Polaków na warunki życia kurczaków brojlerów w chowie przemysłowym, bezpośrednio odwołując się do naszych niedawnych doświadczeń przymusowego zamknięcia, życia na małej powierzchni i braku możliwości swobodnego przemieszczania się. My możemy już wyjść z domu, pójść do parku i pooddychać świeżym powietrzem. Dla kurczaków "kwarantanna" nigdy się nie kończy – mówi Anna Iżyńska, menadżerka ds. kampanii w Otwartych Klatkach.
Otwarte Klatki na rzecz wolnych kurcząt i brojlerów
Na terenie 8 największych polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty, przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Billboardy nawiązują do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.
Aktywiści w swojej kampanii nawiązali do popularnych punktów w poszczególnych miastach, np. warszawskiego Placu Zbawiciela, krakowskich Błoni, łódzkiej Piotrkowskiej, trójmiejskich plaż, okolic Wisły, Warty czy Odry, najbardziej uczęszczanych parków itp.
– Kampania "Frankenkurczak" ma na celu nie tylko podniesienie świadomości społeczeństwa na temat warunków, w jakich hoduje się kurczaki na mięso, ale też wprowadzenie realnych zmian systemowych, które te warunki poprawią, m.in. poprzez zmniejszenie zagęszczenia ptaków, zapewnienie im większego dostępu do naturalnego światła i grzęd, rezygnację ze sztucznie wyselekcjonowanych ras szybkorosnących oraz odejście od metod uboju sprawiających zbędny ból – mówi Anna Iżyńska.
Strategię kampanii opracowała pro bono agencja mediowa Starcom. Ekspozycja kampanii jest możliwa dzięki współpracy z AMS i Clear Channel, które wsparły działania kampanii, udostępniając nieodpłatnie swoje nośniki OOH.
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Otwarte Klatki walczy o wolność dla kurczaków z hodowli przemysłowej