SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosły wpływy reklamowe Jedynki i Radia ZET, spadły RMF Classic i Trójki (Top10)

Od stycznia do listopada 2020 roku największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Program I Polskiego Radia i Radio Zet. Największy spadek przychodów dotknął z kolei RMF Classic i radiową Trójkę – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie styczeń-listopad 2020 roku stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 7,9 mld zł, czyli 4,4 proc. więcej niż w 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media).

Liderem RMF FM

Liderem przychodów z reklam niezmiennie pozostaje RMF FM z wpływami w wysokości 2,4 mld zł, wyższymi w skali roku o 2,09 proc.

Drugie na podium Radio Zet zwiększyło przychody rok do roku o 11,3 proc., do 1,4 mld zł. Trzecia na podium Trójka z kolei zmniejszyła je w skali roku o 6,6 proc., do 412,7 mln zł.

Spośród pozostałych rozgłośni z czołówki 10 o największych przychodach reklamowych wzrost w skali roku odnotowały: radiowa Jedynka – o 15,6 proc. (do 240,3 mln zł), Eska Wrocław – o 11,1 proc. (do 102,5 mln zł), Vox FM – o 9,1 proc. (do 178 mln zł) Tok FM – o 7,1 proc. (do 179,4 mln zł).

Mniej na reklamach zarobiły natomiast: RMF Classic – spadek o 10,5 proc. (do 103,3 mln zł) i Eska Poznań – spadek o 3,8 proc.(do 92,3 mln zł). Przychody reklamowe Eski Warszawa pozostały na niemal niezmienionym poziomie.

Według danych Publicis Groupe w pierwszych trzech kwartałach ub.r. faktyczne wydatki na reklamy radiowe zmniejszyły się rok do roku o 11,8 proc. do 446,6 mln zł. Cennikowy wzrost oznacza, że nadawcy i brokerzy udzielali reklamodawcom większych rabatów.

W 2020 roku zasięg dzienny radia spadł o milion słuchaczy

W 2020 roku radia słuchało każdego dnia o prawie milion osób mniej niż w 2019 roku - uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 68,9 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut.

Liderem słuchalności w zeszłym roku było RMF FM, a PR1 i PR3 odnotowały najgorsze wyniki w historii. Udział w czasie słuchania zwiększyły Grupa RMF, Eurozet i Grupa Radiowa Agory - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Wzrosły wpływy reklamowe Jedynki i Radia ZET, spadły RMF Classic i Trójki (Top10)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Toom
eska kraków wycina z anteny impreske 20-21 niedziela,wejscia dja 15.55,16.55,17.55,i w weekendy wejscia dja przed pełna
0 0
odpowiedź
User
Gość
Toom czy to potwierdzone info? Szkoda eski ok
0 0
odpowiedź
User
róża
Jedynka takie wzrosty zrobiła? No proszę KS i MO dają radę.
0 0
odpowiedź