WPP wprowadza nową markę agencji Black Ops
Holding reklamowy WPP utworzył w swoich strukturach nową markę agencyjną – Black Ops. Na jej czele stoi Nihar Das, partner zarządzający MediaCom Azja-Pacyfik (GroupM/WPP).
WPP Black Ops określane jest przez holding mianem start-upu, a nie typowej agencji. Na jego czele stoi Nihar Das, partner zarządzający w MediaCom Azja -Pacyfik oraz Danni Mohammed, konsultantkę ds. strategii w Grey London i Adidas.
Konsultantem kreatywnym w Black Ops jest Leo Savage, dyrektor kreatywny Grey London i zastępca dyrektora kreatywnego Grey New York.
Głównym klientem, pod kątem którego utworzono Black Ops jest marka kosmetyczna SK-II należąca do Procter&Gamble. Na potrzeby zaangażowania tego brandu w sponsoring Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020 Black Ops stworzyła kampanię „Beauty is #NoCompetition”. Projekt kampanii powstał zaledwie w ciągu 48 godzin.
Zarówno Das, jak i Savage mają bliskie doświadczenia we współpracy z P&G – to globalny klient MediaCom, i europejski klient agencji reklamowej Grey.
Jak informuje WPP, Black Ops proponuje klientom pomysły „poprzez przyspieszone kreatywne rozwiązywanie problemów” i działa według trzech zasad: szybszego podejmowania decyzji, radykalnej przejrzystości informacji zwrotnych od klientów i kreatywności.
- WPP Black Ops rozwinęło się od pomysłu, który powstał prawie rok temu, kiedy zebraliśmy zespół podstawowy, aby rozwiązać olimpijskie wyzwanie SK-II - najbardziej ambitny jak dotąd projekt marki - powiedział Das. - To, co początkowo było eksperymentalnym modelem roboczym dla jednego klienta, przekształciło się w nową propozycję o szerokim znaczeniu i atrakcyjności, która polega na elastyczności - przyciągnięciu właściwych ludzi i budowaniu projektu na zamówienie - dodał.
Holding reklamowy WPP miał na koniec 2019 roku 10,8 mld funtów przychodów. Było to 1,6 proc. mniej w porównaniu do 2018 roku. Zysk spółki spadł o 30,3 proc., do 707 mln funtów. - Rok 2019 był fundamentem nowej strategii WPP - skomentował Mark Read, dyrektor generalny spółki.
Dołącz do dyskusji: WPP wprowadza nową markę agencji Black Ops