SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2016 roku były o 14,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W lutym 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,98 mln spotów reklamowych, o 7,84 proc. więcej niż w lutym 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,63 proc. do 192,04 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,74 mln zł; wzrost o 40,63 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (87,80 mln zł; do góry o 21,58 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 45,69 mln zł i wzrostem o 18,25 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała telewizja TTV,  która podwoiła wpływy do 25,15 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

luty 2015

luty 2016

Polsat

214 351 040

233 875 865

TVN

175 166 660

192 038 350

TVP1

83 015 665

116 743 095

TVP2

72 216 130

87 798 681

TV4

38 637 043

45 687 635

TVN24

33 534 309

44 575 455

TVN7

28 088 896

34 281 485

TV PULS

27 025 201

32 453 705

AXN

32 987 726

31 889 850

Stopklatka

25 248 820

27 793 585

Discovery

29 213 861

26 425 733

Polo TV

16 894 300

25 640 515

TTV

12 560 203

25 151 452

Puls 2

12 555 366

23 058 675

National Geographic

22 268 036

22 284 152

TLC

21 676 574

22 260 913

TV6

16 422 740

21 301 393

Investigation Discovery

19 492 103

20 238 337

Comedy Central

19 681 013

19 963 576

TVN Style

12 254 254

19 561 943

W lutym 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 110,53 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej cennikowe wydatki spadły jednak rok do roku o 29,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,79 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i Polpharma (48,72 mln zł; do góry o 66,71 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

luty 2015

luty 2016

AFLOFARM

156 477 346

110 525 827

NESTLE

51 749 571

56 790 620

US PHARMACIA INC.

29 225 190

48 720 634

UNILEVER

31 055 311

38 973 857

POLPHARMA

25 340 826

38 081 131

NOVARTIS

16 434 988

36 891 865

FERRERO

21 604 677

33 363 673

PROCTER & GAMBLE

26 181 428

31 698 815

GLAXO SMITHKLINE

20 925 341

29 844 892

P4

21 120 199

25 703 445

ORANGE SA

21 901 770

24 650 122

T-MOBILE POLSKA SA

16 478 556

24 199 723

PEPSICO

18 713 616

23 196 578

GRUPA ZYWIEC SA

10 735 094

19 875 315

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

16 645 850

19 742 235

LOREAL

16 795 655

18 846 787

RECKITT BENCKISER

22 531 233

18 442 385

TEVA PHARMACEUTICALS

16 626 360

18 298 895

BEIERSDORF-LECHIA

7 067 352

16 882 151

GRUPA HASCO

5 539 991

13 738 471

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl