Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2016 roku były o 14,26 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lutym 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,98 mln spotów reklamowych, o 7,84 proc. więcej niż w lutym 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,63 proc. do 192,04 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,74 mln zł; wzrost o 40,63 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (87,80 mln zł; do góry o 21,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 45,69 mln zł i wzrostem o 18,25 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała telewizja TTV, która podwoiła wpływy do 25,15 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
Polsat |
214 351 040 |
233 875 865 |
TVN |
175 166 660 |
192 038 350 |
TVP1 |
83 015 665 |
116 743 095 |
TVP2 |
72 216 130 |
87 798 681 |
TV4 |
38 637 043 |
45 687 635 |
TVN24 |
33 534 309 |
44 575 455 |
TVN7 |
28 088 896 |
34 281 485 |
TV PULS |
27 025 201 |
32 453 705 |
AXN |
32 987 726 |
31 889 850 |
Stopklatka |
25 248 820 |
27 793 585 |
Discovery |
29 213 861 |
26 425 733 |
Polo TV |
16 894 300 |
25 640 515 |
TTV |
12 560 203 |
25 151 452 |
Puls 2 |
12 555 366 |
23 058 675 |
National Geographic |
22 268 036 |
22 284 152 |
TLC |
21 676 574 |
22 260 913 |
TV6 |
16 422 740 |
21 301 393 |
Investigation Discovery |
19 492 103 |
20 238 337 |
Comedy Central |
19 681 013 |
19 963 576 |
TVN Style |
12 254 254 |
19 561 943 |
W lutym 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 110,53 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej cennikowe wydatki spadły jednak rok do roku o 29,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,79 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i Polpharma (48,72 mln zł; do góry o 66,71 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
luty 2015 |
luty 2016 |
|
AFLOFARM |
156 477 346 |
110 525 827 |
NESTLE |
51 749 571 |
56 790 620 |
US PHARMACIA INC. |
29 225 190 |
48 720 634 |
UNILEVER |
31 055 311 |
38 973 857 |
POLPHARMA |
25 340 826 |
38 081 131 |
NOVARTIS |
16 434 988 |
36 891 865 |
FERRERO |
21 604 677 |
33 363 673 |
PROCTER & GAMBLE |
26 181 428 |
31 698 815 |
GLAXO SMITHKLINE |
20 925 341 |
29 844 892 |
P4 |
21 120 199 |
25 703 445 |
ORANGE SA |
21 901 770 |
24 650 122 |
T-MOBILE POLSKA SA |
16 478 556 |
24 199 723 |
PEPSICO |
18 713 616 |
23 196 578 |
GRUPA ZYWIEC SA |
10 735 094 |
19 875 315 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
16 645 850 |
19 742 235 |
LOREAL |
16 795 655 |
18 846 787 |
RECKITT BENCKISER |
22 531 233 |
18 442 385 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
16 626 360 |
18 298 895 |
BEIERSDORF-LECHIA |
7 067 352 |
16 882 151 |
GRUPA HASCO |
5 539 991 |
13 738 471 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną w lutym wzrosły o 14 proc. Aflofarm wydał najwięcej