Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół
Według estymacji IAB USA, w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach - w porównaniu z 2019 r. - będą w tym roku mniejsze o 30 proc. Za to budżety na reklamę w digitalu mają być o 6 proc. wyższe.
Jak podaje amerykański oddział organizacji branży internetowej IAB, reklamodawcy w roku 2020 postawią zdecydowanie na promowanie się w internecie. Na reklamę w tym kanale wydatki wzrosną o 6 proc., co wynika z faktu, że od marca do lipca br. konsumenci spędzili w internecie o 10 proc. więcej czasu, porównując z 2019 r. Za to budżety na reklamę telewizyjną będą niższe o 24 proc. rok do roku.
Co z budżetami na marketing w 2021 roku?
Tylko 9 proc. amerykańskich firm ma zaplanowany budżet na marketing w 2021 roku - pokazują dane IAB. Średnio wydatki reklamowe amerykańskich firm w 2021 roku mają być niższe o 8 proc. w skali roku. Najmocniej ucierpią tradycyjne media, gdzie wydatki na reklam szacunkowo spadną o 30 proc.
Wydatki w branży reklamy zewnętrznej będą w przyszłym roku aż o 46 proc. niższe niż w bieżącym (w DOOH -43 proc.). W prasie i radiu wydatki reklamowe będą niższe o jedną trzecią.
Wzrosty będą widoczne za to w telewizji internetowej (+19 proc.), social mediach (+25 proc.) i wyszukiwarkach (+26 proc.).
Co piąta firma w USA zamierza zwiększyć w 2021roku budżet na reklamę w social mediach, za to aż 42 proc. chce wstrzymać promocję w tym kanale. Co trzeci marketer już podjął decyzję o wycofaniu planowanych reklam w mediach społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół