Wydatki reklamowe w radiu, magazynach, kinach i indoorze z dwucyfrowym wzrostem, w dół w gazetach
Radio, magazyny, kina i indoor to media, które przez siedem miesięcy tego roku zwiększyły w skali roku wpływy z reklam dwucyfrowo, czyli co najmniej dwukrotnie szybciej niż przychody wszystkich tradycyjnych mediów. Spadek przychodów zanotowały w tym czasie jedynie dzienniki.
Media pozainternetowe zarobiły od stycznia do lipca br. na reklamach 17,3 mld zł - to o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Ponad połowa tej kwoty, bo 8,8 mld zł trafiła do telewizji, która spośród pozostałych mediów wciąż generuje największe wpływy. Jednak dynamiki przychodów rok do roku nie są najwyższej - w omawianym okresie wyniosła ona zaledwie 0,33 proc.
Największy wzrost reklamowych wpływów zanotował w tym czasie indoor - reklamodawcy na ten rodzaj reklamy wydali 35,3 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. - 31,7 mln zł.
O 17,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę w kinach - z 805 do 947,3 mln zł. Radio zwiększyło wpływy o 16,3 proc., do 3,43 mld zł, zaś magazyny - o 14,6 proc., do 2,25 mld zł.
Na reklamę outdoorową z kolei reklamodawcy przez siedem pierwszych miesięcy br. wydali nieco ponad 926 mln zł, zwiększając tym samym nakłady o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r.
Spośród tradycyjnych mediów tylko gazety zarobiły na reklamach mniej rok do roku - ich przychody z reklam spadły o 3,6 proc., do 844,9 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media) | |||
Wirtualnemedia.pl | I-VII 2015 | I-VII 2016 | zmiana proc. |
Telewizja | 8 797 878 219 zł | 8 827 330 334 zł | 0,33 |
Radio | 2 950 361 615 zł | 3 431 029 591 zł | 16,3 |
Gazety | 876 741 239 zł | 844 930 385 zł | -3,6 |
Magazyny | 1 965 493 507 zł | 2 252 627 661 zł | 14,6 |
Outdoor | 863 743 047 zł | 926 048 624 zł | 7,2 |
Kina | 804 962 617 zł | 947 320 033 zł | 17,7 |
Indoor | 23 420 300 zł | 31 680 100 zł | 35,3 |
Razem | 16 282 600 544 zł | 17 260 966 728 zł | 6 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w radiu, magazynach, kinach i indoorze z dwucyfrowym wzrostem, w dół w gazetach