Za miesiąc ruszy nowy centralny newsroom TVP Info
W drugiej połowie stycznia 2020 roku TVP Info uruchomi nowy centralny newsroom redakcji - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. To kolejna w ciągu 15 miesięcy tak duża inwestycja nadawcy.
Centralny newsroom TVP Info powstaje w miejscu starego studia telewizyjnego, które było niewykorzystane od uruchomienia w listopadzie ub.r. nowego studia emisyjnego. To nowe studio ma powierzchnię 230m. kw. i mieści się w dawnym studiu C, w siedzibie Telewizji Polskiej przy placu Powstańców Warszawy 7 (znajdują się tam redakcje programów informacyjnych i publicystycznych TVP). Studio wybudowano w nieużytkowanych od wielu lat pomieszczeniach produkcyjnych, w których znajdowała się niegdyś zdegradowana hala obróbki taśmy filmowej.
Po otwarciu nowoczesnego studia, pomieszczenia studia poprzedniego były niewykorzystane. - Postanowiliśmy więc urządzić w nich nowoczesny newsroom centralny dla redakcji. Będą pracować w nim reporterzy, wydawcy i kierownicy produkcji TVP Info. Znajdzie się tam także nowy greenbox - największy w telewizyjnej agencji informacyjnej. Będziemy mogli również nadawać programy na żywo wprost z newsroomu - informuje portal Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Otwarcie newsroomu planowane jest wstępnie na drugą połowę stycznia 2020 roku.
To był wyjątkowy rok w TAI! Uruchomiliśmy supernowoczesne studio @WiadomosciTVP Wszystkie programy informacyjne TVP oraz kanał TVP Info zanotowały mocne wzrosty oglądalności. Rok 2020 zapowiada się równie ekscytująco. Już w styczniu uruchomimy nowy centralny newsroom TVP Info pic.twitter.com/lhfIW9WQd3
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) December 27, 2019
W listopadzie 2018 roku, wraz z nowym studiem w TVP Info zadebiutowała odświeżona oprawa stacji. Natomiast w maju br. „Wiadomości” zaczęły być nadawane z nowego studia. Zainstalowano w nim ścianę ekranów LED o długości 22 metrów, mających łączną rozdzielczość wynoszącą 18 mln pikseli i pokazujących obraz w standardzie 4x4K.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVP Info w rynku oglądalności wyniósł 3,76 proc., po wzroście rok do roku o 5,09 proc.
W pierwszych trzech kwartałach br. Telewizja Polska zanotowała 1,8 mld zł przychodów (ich znacząca część to rekompensata abonamentowa z budżetu państwa) i 159,4 mln zł zysku netto.
W spółce na koniec września br. było zatrudnionych 2 824 pracowników na 2 788,13 na etatach, więcej o 80 osób i 75,55 etatów niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Za miesiąc ruszy nowy centralny newsroom TVP Info
Wow! Składamy się z dotacji na kolejny socjalistyczny konstrukt!
No patrz, a temu "najrzetelniejszemu" TVNowskiemu przekazowi oglądalność spadła rok do roku nawet wg Nielsena o 5% na rzecz TVPINFO.
Zawsze, gdy ludzie mają rzeczywisty wybór (w tym wypadku pilotem), to lewactwo przegrywa w przedbiegach i zaczyna pluć jadem nienawiści...