SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Za miesiąc ruszy nowy centralny newsroom TVP Info

W drugiej połowie stycznia 2020 roku TVP Info uruchomi nowy centralny newsroom redakcji - dowiaduje się portal Wirtualnemedia.pl. To kolejna w ciągu 15 miesięcy tak duża inwestycja nadawcy.

Wizualizacja nowego newsroomu TVP InfoWizualizacja nowego newsroomu TVP Info

Centralny newsroom TVP Info powstaje w miejscu starego studia telewizyjnego, które było niewykorzystane od uruchomienia w listopadzie ub.r. nowego studia emisyjnego. To nowe studio ma powierzchnię 230m. kw. i mieści się w dawnym studiu C, w siedzibie Telewizji Polskiej przy placu Powstańców Warszawy 7 (znajdują się tam redakcje programów informacyjnych i publicystycznych TVP). Studio wybudowano w nieużytkowanych od wielu lat pomieszczeniach produkcyjnych, w których znajdowała się niegdyś zdegradowana hala obróbki taśmy filmowej.

Po otwarciu nowoczesnego studia, pomieszczenia studia poprzedniego były niewykorzystane. - Postanowiliśmy więc urządzić w nich nowoczesny newsroom centralny dla redakcji. Będą pracować w nim reporterzy, wydawcy i kierownicy produkcji TVP Info. Znajdzie się tam także nowy greenbox - największy w telewizyjnej agencji informacyjnej. Będziemy mogli również nadawać programy na żywo wprost z newsroomu - informuje portal Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

 Otwarcie newsroomu planowane jest wstępnie na drugą połowę stycznia 2020 roku.

W listopadzie 2018 roku, wraz z nowym studiem w TVP Info zadebiutowała odświeżona oprawa stacji. Natomiast w maju br. „Wiadomości” zaczęły być nadawane z nowego studia. Zainstalowano w nim ścianę ekranów LED o długości 22 metrów, mających łączną rozdzielczość wynoszącą 18 mln pikseli i pokazujących obraz w standardzie 4x4K.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVP Info w rynku oglądalności wyniósł 3,76 proc., po wzroście rok do roku o 5,09 proc.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W pierwszych trzech kwartałach br. Telewizja Polska zanotowała 1,8 mld zł przychodów (ich znacząca część to rekompensata abonamentowa z budżetu państwa) i 159,4 mln zł zysku netto.

W spółce na koniec września br. było zatrudnionych 2 824 pracowników na 2 788,13 na etatach, więcej o 80 osób i 75,55 etatów niż przed rokiem.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc., a TVP2 - 8,16 proc.

Dołącz do dyskusji: Za miesiąc ruszy nowy centralny newsroom TVP Info

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Centralne Biuro Propagandy PiS?
Wow! Składamy się z dotacji na kolejny socjalistyczny konstrukt!
odpowiedź
User
Kamila27
Bardzo dobra inwestycja. Teraz TVP Info nie tylko jest coraz lepsze pod względem treści (przełamany monopol poprawności POlitycznej") to jeszcze pod wzgledem technicznym bezkonkurencyjne. Tak trzymać a sukces murowany!
odpowiedź
User
Tomasz
Centralne Biuro Propagandy PiS?
Wow! Składamy się z dotacji na kolejny socjalistyczny konstrukt!

No patrz, a temu "najrzetelniejszemu" TVNowskiemu przekazowi oglądalność spadła rok do roku nawet wg Nielsena o 5% na rzecz TVPINFO.
Zawsze, gdy ludzie mają rzeczywisty wybór (w tym wypadku pilotem), to lewactwo przegrywa w przedbiegach i zaczyna pluć jadem nienawiści...
odpowiedź