Zalando uruchamia centrum informatyczne w Dublinie (wideo)
Niemiecki internetowy sklep odzieżowy Zalando otworzył w Dublinie nowe centrum analizy i przetwarzania danych, które ma zatrudniać 200 specjalistów. - Dzięki wnikliwemu badaniu danych dostarczanych przez naszych klientów możemy wciąż ulepszać naszą ofertę. Centrum w Dublinie będzie odgrywało w tym procesie znaczącą rolę - podkreśla Robert Gentz, współzałożyciel i członek Rady Dyrektorów Zalando.
Centrum funkcjonujące pod nazwą Fashion Insights Centre będzie działało w Dublinie na obszarze Silicon Docks reklamowanym jako europejski odpowiednik amerykańskiej Doliny krzemowej.
Uruchomiony przez Zalando ośrodek będzie pierwszym technologicznym hubem tej firmy położonym poza terytorium Niemiec. Pracujący w nim specjaliści mają się zajmować analizą danych zbieranych podczas dokonywania zakupów online przez klientów Zalando i opracowywaniem innowacyjnych metod docierania do użytkowników z ofertą sklepu. Według zapowiedzi w ciągu najbliższych trzech lat w Fashion Insights Centre znajdzie zatrudnienie 200 inżynierów.
- Obecnie Zalando jest najczęściej odwiedzaną w Europie stroną internetową oferującą odzież - podkreślił w komunikacie Robert Gentz, współzałożyciel i członek rady dyrektorów Zalando. - Co miesiąc notujemy na naszej platformie ponad 100 mln odsłon. Zrozumienie naszych klientów i sposobu w jaki korzystają oni z naszego serwisu jest kluczem do dalszego rozwijania dla nich oferty. Centrum w Dublinie będzie odgrywało w tym procesie znaczącą rolę.
Pytana przez serwis Wirtualnememdia.pl o koszty budowy i funkcjonowania nowego ośrodka Katharina Heller z działu komunikacji korporacyjnej Zalando uchyliła się od precyzyjnej odpowiedzi. - To z pewnością znacząca inwestycja, a jej wysokość jest wystarczająca aby zapewnić centrum swobodę działania w długoletniej perspektywie - stwierdziła Heller.
Z kolei Eric Bowman, wiceprezes i główny inżynier w Zalando zaznaczył, że wraz z uruchomieniem nowego centrum w Dublinie firma poszukuje nietuzinkowych pracowników. - Zależy nam na doświadczonych inżynierach, którzy nie boją się wyzwań w pracy z danymi, ludzi nastawionych na rozwiązywanie poważnych problemów - stwierdził Bowman. - Myślę, że mamy szansę stworzenia unikalnego zespołu specjalistów, który sprosta każdemu zadaniu.
Obecnie w ofercie Zalando znajduje się ponad 1,5 tys. marek odzieży i obuwia. Sklep jest obecny także w Polsce, gdzie zamierza wprowadzać najnowsze rozwiązania technologiczne, o czym może świadczyć testowe uruchomienie cyfrowego showroomu jesienią 2014 r. (więcej o tym).
Według danych Gemiusa polską wersję Zalando odwiedza co dziesiąty internauta w naszym kraju, z czego większość stanowią kobiety (zobacz szczegóły).
W ub. r. Zalando odnotowało przychody na poziomie 2,2 mld euro, firma po raz pierwszy w swojej historii przyniosła także zysk, w wysokości 66 mln euro (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Zalando uruchamia centrum informatyczne w Dublinie (wideo)