TVP producentem filmu o Zenku Martyniuku. Kurski: prawda o fenomenie disco polo
Na Podlasiu zaczęły się zdjęcia do filmu o Zenku Martyniuku, którego producentem jest Telewizja Polska. Obraz ma trafić do kin jest w walentynki 2020 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Jak podaje na swoim serwisie TVP, po życiorys Martyniuka sięgnięto dlatego, że jego historia jest „w hollywoodzkim stylu”. Reżyserem filmu jest Jan Hryniak. Młodego Zenka zagra Jakub Zając (młody Florian ze „Stulecia Winnych”), a dorosłego - Krzysztof Czeczot („Dziewczyny ze Lwowa”, „Pitbull”). W żonę piosenkarza wciela się Klara Bielawka, a w syna - Olaf Marchwicki.
Umowę na produkcję filmu podpisano już jesienią 2018 roku. Zdjęcia w dużej mierze kręcone są na Podlasiu: w Bielsku Podlaskim i rodzinnej miejscowości Martyniuka - Gredel. Na planie statystują mieszkańcy Podlasia.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zdjęcia ruszyły kilka dni temu, a w minioną niedzielę na planie pojawił się prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski - razem z Martyniukiem obserwował pierwszy klaps na planie. Materiał o tym pokazano w poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości”.
- Jest to pierwszy od wielu lat film pokazujący prawdę o fenomenie, jakim jest zjawisko disco polo, ale przede wszystkim ikona tej muzyki, czyli Zenon Martyniuk w różnych sytuacjach - skomentował prezes TVP.
#Wiadomości | Jedna z najbardziej rozchwytywanych gwiazd muzyki w Polsce, od lat bawi Polaków swoją twórczością, a jego życiorys to gotowy materiał na film. I taki film powstanie! Na Podlasiu trwają już zdjęcia do produkcji o Zenku Martyniuku. Producentem - Telewizja Polska. pic.twitter.com/D9MSI97ThX
— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) October 21, 2019
Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl z kręgów producenckich, kinowa premiera obrazu wstępnie planowana jest na 14 lutego 2020 roku, zaś na antenie TVP pierwszy raz zostanie wyemitowany w okolicach Bożego Narodzenia 2020 roku.
Zenek Martyniuk to gwiazda disco-polo, lider zespołu Akcent. Obecnie częściej występuje solo. W 2017 roku nakładem wydawnictwa Edipresse Książki ukazała się jego biografia „Życie to są chwile”. Jej fragmenty były prezentowane na antenie Polskiego Radia Białystok.
Za prezesury Kurskiego disco polo wróciło do TVP
Odkąd na początku 2016 rok Jacek Kurski został prezesem Telewizji Polskiej, disco polo jest regularnie obecne w jej kanałach. Zaczęło się od koncertu sylwestrowego z 2016 na 2017 rok, w którym jedną z głównym gwiazd był Zenek Martyniuk, około północy wystąpił razem z Marylą Rodowicz. Impreza była najchętniej oglądanym sylwestrem telewizyjnym, w szczytowym momencie przyciągnęła 5 mln widzów (według danych Nielsen Audience Measurement).
- Zenek Martyniuk jest najwybitniejszym przedstawicielem muzyki disco polo, uwielbianym przez Polaków, ma 100 mln odsłon na YouTubie. Pomysł zaproszenia go na „Sylwestra z Dwójką” był genialny. Trzeba skończyć z pruderią i hipokryzją. Nie ma przecież piękniejszej piosenki o miłości niż „Taką cię wyśniłem” - tłumaczył Jacek Kurski.
Zenek Martyniuk zaśpiewał też na kolejnych imprezach sylwestrowych TVP2. W czerwcu 2017 roku stacja wspólnie z TVP Rozrywka i Polo TV transmitowała koncert z okazji 25-lecia disco polo, a w ub.r. Telewizja Polska przejęła od Polsatu organizację letniego koncertu „Roztańczony PGE Narodowy” z muzyką disco polo i dance.
W ub.r. publiczny nadawca rozpoczął w Kielcach coroczny Festiwal Muzyki Tanecznej (w sierpniu br. trwał dwa wieczory, w TVP2 oglądało go średnio 1,74 mln widzów). Wykonawcy dance i disco polo dominowali też na scenie podczas Wakacyjnej Trasy Dwójki obejmującej 10 koncertów od drugiej połowy czerwca do końca sierpnia.
Natomiast wiosną 2017 roku TVP2 pokazała serial dokumentalny „Discopoland” o najpopularniejszych wykonawcach i słuchaczach muzyki disco polo, oglądało go średnio 520,5 tys. osób.
TVP z rekordowymi wpływami dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Przychody TVP ze sprzedaży produktów zwiększyły się z prawie 1,6 mld zł w 2017 roku do 2,09 mld zł w ub.r., czyli o 31,2 proc., natomiast wpływy abonamentowe - z 621,11 do 980,26 mln zł (o 57,8 proc.). Na te drugie złożyło się ok. 386 mln zł z opłat od posiadaczy zarejestrowanych odbiorników i 594 mln zł budżetu państwa w ramach rekompensaty, przyznanej pod koniec 2017 roku, za środki nieuzyskane z abonamentu w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej daniny niektórych grup społecznych.
Wiosną br. przyjęto kolejną taką rekompensatę - 1,26 mld zł za lata 2018-2019. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że 1,12 mld zł dostanie TVP, a pozostała część trafi do Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych.
Dołącz do dyskusji: TVP producentem filmu o Zenku Martyniuku. Kurski: prawda o fenomenie disco polo