SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zenith miał w ub.r. 8,64 mln zł zysku przy 467,41 mln zł przychodów

Dom mediowy Zenith (należy do Publicis Media) zanotował w ub.r. wzrost zysku netto do 8,64 mln zł z 2,41 mln zł rok wcześniej. Udało się to osiągnąć przy jednoczesnym spadku przychodów rok do roku z 477,07 mln zł do 467,41 mln zł.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przychody domu mediowego Zenith (w KRS zarejestrowany jako spółka ZenithOptimedia Group Poland) wyniosły na koniec ub.r. 467,41 mln zł. Były niższe niż w 2016 roku o 9,66 mln zł (wtedy wyniosły 477,07 mln zł).

Spółka w omawianym okresie dość znacząco ograniczyła koszty działalności - spadły one z 477,28 mln zł w 2016 roku do 458,54 mln zł w 2017 roku.

Na koniec 2017 roku spółka Zrenith miała zobowiązania warunkowe. Jedno na kwotę 200 tys. zł jako gwarancję z tytułu świadczenia usług mediowy dla Totalizatora Sportowego, na mocy umowy zawartej 21 grudnia 2015 roku. Zobowiązanie to wygasło 31 marca br. Agencja w ub. r. straciła obsługę tego reklamodawcy, przy czym na rzecz swojej siostrzanej spółki Starcom.

Wśród klientów, których Zenith przestał obsługiwać w ub.r., były też takie firmy, jak  Aviva, L'Oreal, GetFresh, KRKA, Meble Forte, Nestle, Oknoplast, Sanofi Aventis, Ultimo. Agencji udało się zdobyć innych reklamodawców, m.in. takie firmy, jak Aldi, Alshaya, Boehringer Ingelheim, Creamfinance, Grupa Pracuj, HBO, Loan Me, Michael Storm, Morizon, Polski Cukier, Spin Master International, Squla, Kaufland, Queisser Pharma, PGE oraz obronić obsługiwany nieprzerwanie od 2013 roku budżet mediowy koncernu Reckitt Benckiser

Zarząd spółki w złożonym sprawozdaniu zapewnia, że struktura obecnie obsługiwanych klientów gwarantuje niezakłóconą działalność firmy nawet w sytuacji utraty któregoś z nich.


Na usługi obce agencja wydała 430,97 mln zł (wobec 450,19 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 21,43 mln zł (wobec 20,28 mln zł rok wcześniej). Wzrost kosztów wynagrodzenia spowodowany był wzrostem liczby zatrudnionych osób - ze 155 w 2016 roku do 170 w ub.r.

W 2017 roku Zenith zarobił na usługach realizowanych w kraju 448,04 mln zł, a na tych zagranicznych - 19,36 mln zł. W 2016 roku było to odpowiednio 460,37 mln zł i 16,70 mln zł.

Spółce udało się zwiększyć w omawianym okresie zysk ze sprzedaży – z 210,1 tys. zł straty na koniec 2016 roku do 8,87 mln zł zysku na koniec 2017 roku.

Zysk operacyjny wzrósł z 3,37 mln zł do 10,27 mln zł, a zysk netto – z 2,41 mln zł di 8,64 mln zł. Władze spółki zdecydowały przeznaczyć cały zysk netto na kapitał zapasowy.

Wynagrodzenie zarządu (łącznie z wypłaconym w ub.r. zyskiem) wyniosło 1,3 mln zł (wobec 903,4 tys. zł rok wcześniej). W marcu br. dokonano zmian w zarządzie ZenithOptimedia Group. Odwołano z niego Nicole Pruesse i Greahama Sampsona, a powołano do niego Piotra Piętkę, CEO Publicis Media, który został prezesem spółki. Pod koniec marca br. podjęto również decyzję o zmianie nazwy spółki - z ZenithOptimedia Group na Zenith Poland.

Dołącz do dyskusji: Zenith miał w ub.r. 8,64 mln zł zysku przy 467,41 mln zł przychodów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Brakuje pozycji: koszty zlecania kampanii wydawcom. Jedyne koszty które są przychodem.
odpowiedź
User
i
Setki przemielonych milionów zyski śladowe
odpowiedź