Zmniejsza się przewaga RMF FM nad Radio ZET. Trójka dogoniła Jedynkę
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy - bez zmian - do RMF FM, ale stacja zanotowała największy spadek w I kwartale 2016 roku. Największym wzrostem pochwalić się może Trójka, która zmniejszyła dystans do Jedynki. Dalej rośnie słuchalność Tok FM, które jest tuż za Radiem Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w I kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po wzroście o 0,4 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zmniejszyła się z 12,5 pkt. proc. do 10,3 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,1 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,6 proc. Udział PR 3 poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem o 1,4 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (+ 0,1 pkt. proc.).
Duże wzrosty, wynoszące po 0,6 pkt. proc. odnotowały stacje: TOK FM, które zajęło 7. lokatę (udział tej rozgłośni wyniósł 1,9 proc.) i Antyradio, które awansowało z miejsca 9. na 8. (1,4 proc. udziału w rynku).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
styczeń 2011 : marzec 2011 |
styczeń 2012 : marzec 2012 |
styczeń 2013 : marzec 2013 |
styczeń |
styczeń 2015 : marzec 2015 |
styczeń 2016 : marzec 2016 |
RMF FM |
25,4% |
24,3% |
25,5% |
23,4% |
25,7% |
23,9% |
Radio Zet |
16,3% |
14,9% |
15,0% |
15,7% |
13,2% |
13,6% |
Jedynka |
12,3% |
11,7% |
10,1% |
10,2% |
9,0% |
9,1% |
Trójka |
8,7% |
8,2% |
7,4% |
7,4% |
7,2% |
8,6% |
Radio VOX FM |
1,4% |
1,7% |
1,7% |
2,2% |
4,0% |
4,1% |
Radio Maryja |
2,4% |
3,3% |
2,6% |
2,3% |
2,0% |
2,1% |
Radio TOK FM |
1,4% |
1,4% |
1,1% |
1,2% |
1,3% |
1,9% |
Antyradio |
- |
- |
- |
- |
0,8% |
1,4% |
RMF Classic |
0,9% |
0,8% |
1,0% |
1,1% |
1,2% |
1,3% |
Dwójka |
0,6% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
Czwórka |
0,5% |
0,4% |
0,4% |
0,7% |
0,4% |
0,5% |
Zet Chili |
- |
- |
- |
- |
0,2% |
0,3% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
styczeń 2015 : marzec 2015 |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
październik 2015 : grudzień 2015 |
styczeń 2016 : marzec 2016 |
RMF FM |
25,7% |
24,2% |
24,9% |
24,7% |
23,9% |
Radio Zet |
13,2% |
14,1% |
13,8% |
13,5% |
13,6% |
Jedynka |
9,0% |
9,8% |
9,6% |
9,5% |
9,1% |
Trójka |
7,2% |
8,3% |
7,9% |
7,8% |
8,6% |
Radio VOX FM |
4,0% |
4,0% |
3,5% |
4,2% |
4,1% |
Radio Maryja |
2,0% |
1,6% |
2,0% |
1,7% |
2,1% |
Radio TOK FM |
1,3% |
1,5% |
1,4% |
1,5% |
1,9% |
Antyradio |
0,8% |
1,1% |
1,0% |
1,3% |
1,4% |
RMF Classic |
1,2% |
1,1% |
1,2% |
1,3% |
1,3% |
Dwójka |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
Czwórka |
0,4% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
0,3% |
0,3% |
Radio Muzo.fm |
0,3% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
N= |
20 907 |
21 048 |
20 938 |
21 047 |
21 007 |