Jeśli nie zamierzamy korzystać z pomocy pośrednika w sprzedaży nieruchomości, będziemy samodzielnie tworzyć ofertę. Eksperci serwisu otoDom.pl podpowiadają, jak przygotować ogłoszenie, by w pełni ukazywało potencjał oraz wartość naszego mieszkania lub domu.
-
Tworząc opis nieruchomości piszmy szczegółowo – nigdy nie wiadomo na co kupujący zwróci większą uwagę. Zadbajmy o podstawowe informacje, takie jak metraż nieruchomości, liczba pokoi i ich wielkość, ale nie zapominajmy o opisaniu lokalizacji - czyli dostępności komunikacji, infrastruktury usługowo-handlowej, szkół czy terenów zielonych.
-
Jeśli z usytuowaniem mieszkania (piętro lub strona budynku, po której znajduje się lokal) wiążą się korzyści, takie jak brak hałasu, ładny widok za oknem czy korzystne nasłonecznienie pomieszczeń, koniecznie napiszmy o tym w ogłoszeniu.
-
Nie zapomnijmy zaznaczyć w ofercie, jeśli lokal posiada miejsce parkingowe lub garaż za dodatkową opłatą. Uchroni nas to przed posądzeniem o zamierzone zaniżanie ceny mieszkania.
-
Nieruchomość po remoncie jest bardziej atrakcyjna, dlatego jeśli odświeżaliśmy mieszkanie, podajmy zakres przeprowadzonych prac remontowych oraz datę ich przeprowadzenia.
-
O tym czy użytkownik wejdzie z listy wyników wyszukiwania w szczegóły danej oferty często decyduje jej tytuł. Powinien zawierać krótką informację na temat tego, czego dotyczy ogłoszenie i wskazywać na największy atut nieruchomości.
-
Do opisu nieruchomości obowiązkowo dołączone powinny być zdjęcia – fotografie potwierdzają informacje zawarte w opisie oraz pokazują jak wygląda mieszkanie.
-
Zdjęcia powinny być zróżnicowane. Nie ma potrzeby dołączania fotografii ukazujących jeden pokój z trzech podobnych perspektyw, ważne jest natomiast, aby sfotografować wszystkie pomieszczenia. Warto pokazać również widok za oknem, jeśli jest on zaletą nieruchomości,
a także sam budynek i jego otoczenie. -
Fotografie powinny być dobrej jakości i rozdzielczości – rozmiar powinien wynosić co najmniej 800x600 pikseli. Małe lub niewyraźne fotografie nie zdołają w pełni przedstawić zalet nieruchomości, mogą natomiast zniechęcić internautę do wizyty w lokalu.
-
Zdjęcia róbmy przy dziennym świetle. Przed rozpoczęciem sesji posprzątajmy mieszkanie
– nawet mały nieporządek może zupełnie zepsuć pierwsze wrażenie. Usuńmy z widoku zbędne przedmioty i osobiste rzeczy, by lokal wyglądał jak najbardziej uniwersalnie. -
Warto umieścić wśród zdjęć zeskanowany plan mieszkania. Może to być nawet schematyczny rysunek z zaznaczeniem drzwi i okien, a także stron świata.
-
Nie dodawajmy do obrazków żadnych dodatkowych elementów graficznych, które zasłaniają nieruchomość. Napisy typu „OKAZJA” czy „BEZ POŚREDNIKÓW” lepiej zamieścić w tytule oferty lub jego opisie.
-
Zwróćmy uwagę, które zdjęcie umieszczamy jako pierwsze, bo to jego miniatura widoczna będzie na stronie z wynikami wyszukiwania. Powinno prezentować atut mieszkania, np. najładniejszy pokój, widok z okna lub budynku z zewnątrz.
-
Do ogłoszenia warto dodać krótki film, który umożliwi pokazanie więcej szczegółów
i w większym stopniu odda klimat panujący w mieszkaniu lub domu. -
Serwisy oddają do dyspozycji użytkownika dodatkowe narzędzia, z których warto korzystać, jeśli zależy nam, aby oferta była lepiej widoczna na stronach. Za dodatkową opłatą ogłoszenie można wyróżnić, opublikować na stronie głównej serwisu lub na początku listy wyników.
-
Jeżeli sprzedaż nieruchomości nie jest dla nas pilną sprawą i możemy przesunąć ją w czasie, warto mieć na uwadze, iż największe zainteresowanie nieruchomościami ma miejsce jesienią
– w październiku i listopadzie oraz wiosną – w marcu i kwietniu.
Więcej informacji:
Kinga Dębiec
Ciszewski Public Relations
kdebiec@publicrelations.pl
tel. +48 22 488 42 55