Sage sp. z o.o. udostępniła swoim Klientom nową wersję Systemu Zarządzania Forte 2012, która pracuje w modelu wspólnej bazy danych MS SQL. W nowej wersji Systemu Forte pojawiły się m.in. moduły wspomagające stosowanie elektronicznych dokumentów.
Sage, wiodący producent oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem dla sektora MSP w Polsce, wprowadził na rynek zintegrowaną wersję Systemu Forte 2012. Składa się z modułów ukierunkowanych na obsługę i kontrolę strategicznych dla przedsiębiorstwa procesów i obszarów, takich jak finanse, kadry i płace, informacja zarządcza i sprzedaż. W dotychczasowych wersjach Systemu Forte poszczególne moduły pracowały na autonomicznych bazach danych. Nowa wersja Forte 2012 wprowadza istotną nowość – system wykorzystuje tylko jedną, wspólną bazę MS SQL, niezależnie od tego, ile modułów Forte użytkuje klient.
Wspólna baza danych w nowym Systemie Forte 2012
Spójna baza danych przynosi wiele udogodnień i korzyści zarówno dla użytkowników systemu, jak i dla informatyków odpowiadających za serwisowanie rozwiązania. System można teraz szybciej i łatwiej instalować. Jego moduły pracują w oparciu o jednolite dane kartotekowe – słowniki, dane o kontrahentach, pracownikach, urzędach, itd. W wersji 2012 udostępniono nowy, bezpłatny moduł Administracja, który znacznie skraca czas potrzebny na przygotowanie rozwiązania do pracy (m.in. ustalanie praw dostępu) i zarządzanie rozwiązaniem w trakcie zmian zachodzących w przedsiębiorstwie. Wspólna baza danych w praktyce eliminuje szereg operacji informatycznych, które były niezbędne przy stosowaniu odrębnych baz danych dla każdego modułu Forte. W nowej wersji nie trzeba synchronizować baz, ani generować odrębnych kopii zapasowych dla każdej bazy, ponieważ system oparty jest tylko na jednym środowisku bazodanowym.
Z punktu widzenia użytkownika bardzo istotna jest możliwość pracy na jednym, w pełni zintegrowanym źródle danych i informacji. Zmiana dokonana na danych w jednym module – np. finansowo księgowym – jest automatycznie widoczna w innych modułach nowej wersji Systemu Forte.
Większe bezpieczeństwo firmy i użytkowników
Warto pokreślić, że centralizacja administracji systemu zwiększa bezpieczeństwo jego użytkowania, m.in. dzięki elastycznemu systemowi praw dostępu, a także mechanizmom kontroli użytkowników. Poza tym, w nowym Systemie Forte zapewniono centralizację zarządzania w zakresie licencji na posiadane oprogramowanie Sage.
Wsparcie obiegu elektronicznych dokumentów
System Forte 2012 wzbogacony został o nowe moduły, m.in. Repozytorium Dokumentów, e-Faktury, e-Deklaracje. Repozytorium Dokumentów pełni funkcję archiwum, w którym zapisywane są dokumenty zarówno papierowe jak i elektroniczne. Repozytorium pozwala na przechowywanie faktur elektronicznych, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Finansów z dnia 17.12.2010 w sprawie wystawiania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. Pozwala również na przechowywanie w formie elektronicznej kopii faktur papierowych, przechowywanie zamówień własnych i obcych oraz deklaracji ZUS. Programiści Sage zadbali o zapewnienie mechanizmów szybkiego wyszukiwania dokumentów oraz o skrócenie czasu dotarcia do informacji źródłowej. Repozytorium, podobnie jak moduł Administracja, jest udostępniane klientom bezpłatnie wraz z nową wersją Systemu Forte.
Moduł e-Faktury daje możliwość bezpiecznego obrotu dokumentami poprzez zastosowanie elektronicznej pieczęci – autorskiego rozwiązania Sage – lub podpisu kwalifikowanego. Dzięki temu przedsiębiorca może być pewny tożsamości kontrahenta oraz integralności treści otrzymanego dokumentu. Moduł Forte e-Faktury zawiera gotowe formularze umów wymaganych w obrocie fakturami elektronicznymi, a poza tym, w momencie wystawiania e-faktury, automatycznie kontroluje czy firma ma podpisaną z kontrahentem umowę o wymianie faktur. System pilnuje też dat ważności takich umów. Z kolei moduł Forte e-Deklaracje umożliwia wysyłanie z modułów finansowo-księgowego i kadrowo-płacowego systemu Forte deklaracji podatkowych w formie elektronicznej, bezpośrednio do platformy e-Deklaracje Ministerstwa Finansów. Proces składania deklaracji elektronicznych jest w pełni zautomatyzowany.
W praktyce, nowa funkcjonalność Systemu Forte pozwala zaoszczędzić czas potrzebny do przygotowania formularzy podatkowych oraz comiesięcznych deklaracji. W szczególności ułatwia pracę płatnikom VAT. Poza tym przynosi wymierne oszczędności finansowe, eliminując m.in. koszty związane z drukowaniem deklaracji dla urzędów, zakupem kopert i znaczków i innymi opłatami za przesłanie deklaracji drogą tradycyjną.
Aktualizacje
Sage przewidziało elastyczne możliwości aktualizacji Systemu Forte do nowej wersji. Dotychczasowi klienci mogą dokonać migracji systemu do wersji 2012 na dotychczasowych zasadach i zdecydować się na pracę na oddzielnych bazach przez ustalony okres przejściowy. Mogą też od razu przejść na nową wersję z jedną bazą danych. Dotychczas stosowany model pracy na rozdzielnych bazach danych Sage będzie wspierać przez okres do 3 lat. Jednocześnie, producent przypomina wszystkim użytkownikom starszych wersji Systemu Forte (przed 2011), że właściwe przejście na model z jedną bazą danych wymaga wcześniejszej aktualizacji Systemu Forte do dotychczasowej wersji 2011. Dla nowych klientów zalecany jest od początku wybór pracy z jedną, wspólną bazą danych.
Każdy nowy klient, który do końca stycznia 2012 r. kupi licencję Systemu Zarządzania Forte, będzie mógł skorzystać z atrakcyjnej oferty na usługę abonamentową: Forte Pakiet. Dodatkowo, w okresie 6 miesięcy od daty zakupu programu, może skorzystać z Bezpłatnego Pakietu Porad technicznych do produktu, a w nim: 1 konsultacji w zakresie pierwszej instalacji systemu oraz 5 porad związanych z użytkowaniem i funkcjonalnością Systemu.
Więcej informacji o najnowszej wersji Systemu Zarzadzania Forte 2012 dostępne w internecie:
http://www.sage.com.pl/srednie-firmy/aktualnosci?news_id=244