Już jutro, 27 lipca, rusza jubileuszowa 70. edycja Tour de Pologne. Bank BGŻ po raz siódmy wspiera to światowej klasy wydarzenie. Tegoroczny siedmioetapowy wyścig rozgrywany będzie we Włoszech i w Polsce.
Bank BGŻ od 2006 roku jest związany z rowerami, jako sponsor profesjonalnego kolarstwa i promotor rekreacji rowerowej. – Bank wspiera wiele inicjatyw rowerowych, dlatego było dla nas oczywiste, że zostaniemy partnerem tak ważnego i prestiżowego wydarzenia, jakim jest Tour de Pologne. Angażując się w wyścig, chcemy popularyzować jazdę na rowerze, zachęcać do aktywnego spędzania wolnego czasu. To również wielka inspiracja dla naszych młodych kolarzy, którzy mogą z bliska podpatrywać najlepszych na świecie sportowców – mówi Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Dep. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu w Banku BGŻ.
Trasy tegorocznego TdP wiodą przez malownicze zakątki południowej Polski oraz północnych Włoch (dwa pierwsze etapy zostaną rozegrane w prowincji Trentino). Pięć polskich etapów odbywa się od Krakowa poprzez Rzeszów, Tarnów, Katowice, Nowy Targ, Zakopane, Bukowinę Tatrzańską po Wieliczkę. W wyścigu wezmą udział 24 ekipy z całego świata. Kolarze przejadą łącznie w siedmiu etapach ponad 1 200 km. Polska jest silnie reprezentowana zarówno przez kolarzy wspierających zagraniczne zespoły, jak i grupę CCC Polsat Polkowice oraz grupę Reprezentacji Polski. Pierwszy etap rozstrzygnie się 27 lipca w Madonna di Campiglio, zakończenie i wielki finał imprezy nastąpi 3 sierpnia w Krakowie.
Bank BGŻ należy do grupy Oficjalnych Sponsorów TdP. Z tego tytułu uzyskuje przywilej honorowania na podium zwycięzców poszczególnych etapów. Zwycięzcy otrzymują nagrody pieniężne od międzynarodowej unii kolarskiej. – W tym roku, zwycięzcom będziemy wręczać również produkt naszego klienta – miody pitne firmy Apis. Jest nam niezmiernie miło, że ten wyjątkowy polski produkt będzie wręczany najlepszym, zaczynamy już jutro trasą Rovereto - Madonna di Campiglio – dodała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz.