Rusza II edycja programu Społeczny StartUp, realizowanego przez Fundację Ashoka i UniCredit Foundation, we współpracy z Bankiem Pekao S.A. Kolejne innowacyjne przedsiębiorstwa społeczne dostaną wsparcie w formie doradztwa i grantów rozwojowych. W sumie, dzięki dwóm edycjom programu, 15 przedsiębiorstw społecznych wejdzie w skład inkubatora rozwoju przedsiębiorczości społecznej. Nagrodzone przedsiębiorstwa społeczne aktywizują zawodowo osoby zagrożone wykluczeniem społecznym.
Społeczny StartUp 2016/2017 to program, w ramach którego najbardziej obiecujące i innowacyjne przedsiębiorstwa społeczne, wyłonione w konkursie, otrzymują doradztwo i granty rozwojowe. Celem tego wsparcia jest wzmocnienie kluczowych umiejętności niezbędnych w każdym biznesie, takich jak: zarządzanie finansami, budowanie i zarządzanie zespołami, tworzenie strategii sprzedaży, badanie rynku, planowanie działań promocyjnych.
Tegoroczni uczestnicy – 5 przedsiębiorców społecznych - podobnie jak 10 przedsiębiorców biorących udział w zakończonej właśnie I edycji, wraz z doradcami będą pracować nad profesjonalnymi biznesplanami. Należy zaznaczyć, że II edycja programu będzie ściśle związana z pierwszą zarówno pod względem struktury i przebiegu programu, ale także składu uczestników – mówi Agata Stafiej-Bartosik, Dyrektor Fundacji Ashoka w Polsce. Poza przewidzianymi dla nowych uczestników szkoleniami i warsztatami, które odbyli już przedsiębiorcy z I edycji, będziemy dobierać doradców dla całej piętnastki. Tworzymy w ten sposób inkubator rozwoju kilkunastu przedsięwzięć, ze wsparciem merytorycznym indywidulanie dostosowanym do stopnia zaawansowania działań rozwojowych – dodaje Agata Stafiej – Bartosik. Podobnie jak w I edycji, także i tym razem program rozpocznie się od konkursu, w którym wyłonione zostaną przedsiębiorstwa zakwalifikowane do kilkumiesięcznego programu wsparcia w rozwoju.
Konkurs rusza 23 czerwca, a jego rozstrzygnięcie nastąpi nie później niż 5 września. W I edycji programu Ashoka współpracowała z niemal 40 znakomitymi doradcami z różnych obszarów biznesu. W II edycji do współpracy zaproszeni zostaną kolejni eksperci i doświadczeni przedsiębiorcy. To zapewni nie tylko coraz lepszą jakość merytorycznego wsparcia dla dotychczasowych i nowych uczestników, ale także pozwoli rozszerzyć sieć współpracujących ze sobą przedsiębiorców i platformę wymiany cennych doświadczeń. Według Grzegorza Piwowara, Wiceprezesa Zarządu Banku Pekao S.A., II edycja programu Społeczny StartUp jest naturalną konsekwencją działań podjętych podczas pierwszej edycji na rzecz autentycznego wzmacniania i przyspieszania rozwoju przedsiębiorstw społecznych, które mają szansę stać się rentownymi i konkurencyjnymi podmiotami.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów pierwszej, pilotażowej edycji programu wspierania przedsiębiorstw ekonomii społecznej. Tego rodzaju ponadsektorowe partnerstwa przynoszą wielowymiarowe korzyści, umożliwiają transfer specyficznego know-how oraz multiplikację dobrych praktyk. Doświadczenia zdobyte w tej edycji programu zamierzamy wykorzystać w jego kolejnej odsłonie. Wierzymy, że poprzez rolę mecenasa, jaką pełnimy w tego typu inicjatywach, przyczyniamy się do rozwoju społeczeństwa, w którym funkcjonujemy -mówi Grzegorz Piwowar, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Jak podkreśla Maurizio Carrara, Prezes UniCredit Foundation: Wyzwanie, jakie stoi przed nami, polega na łączeniu efektu społecznego ze zrównoważonymi modelami rynkowymi. Naszym głównym celem jest tworzenie sprawnego, trwałego ekosystemu umiejącego wykorzystywać narzędzia, wykorzystującego podstawowe schematy biznesowe i dającego możliwość budowania dobrostanu i spójności społecznej jako uzupełnienia celu komercyjnego.
Opisy przedsiębiorstw uczestniczących dotychczas w programie, wraz z wnioskami i rekomendacjami z I edycji można znaleźć na stronie www.spolecznystartup.pl.
dostarczył infoWire.pl